Wikia

MG7-A

Thermal Exhaust Port

Quote: "It's a small thermal exhaust port, right below the main port. The shaft leads directly to the reactor system."
-- General Dodonna

Een Thermal Exhaust Port was een opening in grote schepen of stations waardoor hitte en energie kon ontsnappen.

SpecificatiesEdit

Grote reactoren produceerden enorm veel energie en hitte en Thermal Exhaust Ports werden gebruikt om een overvloed aan hitte en energie te laten ontsnappen aan boord van grote constructies, zoals schepen en stations. De hitte kwam terecht in de ruimte of atmosfeer en kon zo in principe geen schade toebrengen.

Thermal Exhaust Ports waren uiteraard een kwetsbare plaats aangezien zij onmiddellijk naar de reactor leidden. De Rebel Alliance ontdekte dankzij de plannen van Leia Organa dat de Thermal Exhaust Port van de Death Star I de zwakte was van het ruimtestation. De port was slechts twee meter breed en bovendien beschermd door Ray Shielding waardoor de piloten de port moesten bestoken met Proton Torpedoes. De port bevond zich in een schacht die over de evenaar van de Death Star liep.

Garven Dreis slaagde bijna als eerste in die opdracht, maar het was Luke Skywalker die het vonnis van de Death Star voltrok tijdens de Battle of Yavin. De Death Star II had logischerwijze geen zichtbare Thermal Exhaust Port meer.

VerschijningEdit

BronEdit