Wikia

Yodapedia

Thief's Eye

10.961pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Thief's Eye
Thiefs Eye1.jpg
Specificaties
Model:

Peregrine-class Star Yacht

Klasse:

Transport

Fabrikant:

SoroSuub Corporation

Kleur:

Blauw & geel

Affiliaties
Eigenaar:

King Katuunko

Affiliatie:

Toydarians

De Thief's Eye was het persoonlijke schip van King Katuunko tijdens de Clone Wars.

SpecificatiesEdit

De Thief's Eye was een gestroomlijnd schip in een geelblauwe kleur. In de ornamentele vin op de bovenkant van het schip waren de Shield Generators ondergebracht. Net als andere schepen van dezelfde klasse, gebruikte de Thief's Eye zeer hoge landingsgestellen om niet-bevoegde personen op afstand te houden. Aan de zijkant had het schip Laser Cannons die normaal verborgen waren. Het schip straalde de klasse uit die een koning waardig was. De afwerking met goud en saffieren en de gestroomlijnde romp waren daar enkele voorbeelden van. Het interieur en de kajuiten waren dan weer afgewerkt met Greelwood en Apokan Silveroak.

In 22 BBY werd Katuunko aan boord van de Thief's Eye gecontacteerd door Palpatine om de loyauteit van de Toydarians te bespreken in de oorlog. Vervolgens spraken Katuunko en Palpatine op de Coral Moon Rugosa af om daar de onderhandelingen laten plaats te vinden. Katuunko vloog vervolgens met zijn schip richting Rugosa.

Later gebruikten Obi-Wan Kenobi en Anakin Skywalker de Thief's Eye om Savage Opress te achtervolgen van Toydaria naar Dooku's Munificent-class Star Frigate. Uiteindelijk zouden ze ook met het schip vluchten uit de Munificent, maar wat er daarna met de Thief's Eye gebeurde, was onbekend.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki