Wikia

Yodapedia

Thranta

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Thranta
Thranta.jpg
Biologie
Indeling:

Nonintelligent

Classificatie:

Reptavian

Subspecies:

Ja

Lengte:

Varieert

Levensduur:

> 40 jaar

Voeding:

Omnivoor

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Alderaan

Kolonies:

Bespin, anderen

Thranta AA.jpg

Thranta met rijder

Thranta Bespin.jpg

Thranta's op Bespin

Een Thranta was een soortnaam voor een species van verschillende vliegende Reptavians afkomstig van Alderaan.

FysiologieEdit

Thranta’s waren vliegende Reptavians afkomstig van Alderaan. Ze vlogen dankzij een opblaasbare luchtzak onder hun huid. Thranta’s waren eigenlijk vrij rustige dieren die op Alderaan als transportmiddel werden gebruikt. Thranta’s leken op de Aiwhas van op Naboo en Kamino.

Er bestonden talloze soorten Thranta die verschilden van uiterlijk en grootte. Thranta’s hadden met elkaar gemeen dat ze geen ledematen hadden en dat ze over een zachte en koude huid beschikten. Thranta’s waren ondanks hun gestalte lichte wezens met holle beenderen. Ze bewogen zich ook voort door een soort elektronische beweging zoals de Beldons van Bespin. Een Thranta had ook een zeer goed zicht.

Thranta’s konden zo goed vliegen dat sommige exemplaren nooit landden tijdens hun hele leven. Indien die wel gebeurde, moest het dier hulp krijgen om weer op te stijgen. Thranta’s vlogen vaak hoog in de atmosfeer rond bergpieken zodat stormen of andere turbulentie werd vermeden.

Een Thranta werd geboren tijdens de vlucht en moest meteen kunnen vliegen. Na acht jaar werd een dier volwassen en het kon zo’n veertig jaar oud worden. Thranta’s waren kuddedieren en aten normaal gezien plankton dat zich in de lucht bevond en leefden van fotosynthese aangezien deze dieren rechtstreeks energie konden opvangen van de zon. Indien een Thranta uit de zon werd gehouden, kon het dier erg snel verzwakken en zelfs sterven.

Een Thranta werd voornamelijk gebruikt als transportmiddel waarbij de grootste exemplaren zelfs hele voertuigen vervoerden op de planeet.

BespinEdit

De Thranta’s van op Alderaan werden uiteraard net als al het andere leven op de planeet gedood door de Death Star I in 0 BBY. Gelukkig had men met succes een kolonie van deze dieren doen uitwijken naar Bespin waar ze gewoon raakten aan het leven. De Bespin Sky Rodeo op Bespin was een toeristische attractie waar mysterieuze Thranta Riders de meest spectaculaire stunts uithaalden met hun rijdieren die super getraind waren om deze stunts uit te voeren.

Ook op andere planeten konden Thranta’s worden aangetroffen die de ramp op Alderaan hadden overleefd.

Soorten Thranta’sEdit

  • Common Thranta: De meest voorkomende soort die ook naar Bespin werd uitgevoerd.
  • Balana Thranta: Deze Thranta’s hadden baleinen en waren vrij groot.
  • Pilotta Thranta: Deze soort had ook een vrij afgeplatte kop.
  • Great Thranta: Dit was een gigantische Thranta met een witte huid.

Achter de SchermenEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki