Wikia

Yodapedia

Tintinna

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Tintinna
Tintinna.jpg
Biologie
Uitspraak:

Tĭn’-tĭn Dwärf / Tĭn-tĭn’-nä

Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Lengte:

0,90 meter

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Rinn

Tintinna 1.jpg

Meekerdin-maa aka 'Ratty'

Tintinna, beter bekend als Tin-Tin Dwarfs, waren een knaagdierachtig intelligent species afkomstig van Rinn.

FysiologieEdit

Tintinna waren iets kleiner dan één meter en waren mogelijk verwant aan de Ranats. Tintinna waren intelligente knaagdieren met een dikke vacht, een groot hoofd en een lange staart. Tintinna hadden geen uitgesproken slagtanden zoals de Ranats bijvoorbeeld. Tintinna knaagden wel op hout om de lengte van hun tanden te beperken en om dit te kauwen om het in de woonst te kunnen gebruiken als isolatiemateriaal.

CultuurEdit

Tintinna hadden meestal een aangename houtachtige reuk rond zich hangen die ze meedroegen van hun natuurlijke habitat. Ze leefden in ondergrondse tunnels die ze groeven zonder hulp van werktuigen. Hun huizen werden versierd met hout en bladeren om ze warm te houden.

De Tintinna hadden een complexe maar primitieve regering gevormd. De meeste Tintinna leefden in stammen die werden geleid door een sjamaan of stamhoofd. Deze stammen hadden zich ontwikkeld en machines die op stoom werkten uitgevonden. Tintinna bezaten kleine steden en dorpen aan de zijden van bergen. Bovendien hadden ze een netwerk van tunnels gebouwd waardoor deze gemeenschappen in verband stonden met elkaar. Tintinna kenden ook landbouw die ze beoefenden door zaden te verzamelen, te ploegen en irrigatie toe te passen op gewassen.

Tintinna leefden op een afgelegen planeet en werden niet zo vaak buiten Rinn aangetroffen. De enige bezoekers waren smokkelaars en dus was het niet ondenkbaar om Tintinna in één of andere smokkelaarsgroep te zien opduiken.

Tintinna waren vriendelijk, beleefd, nieuwsgierig en snel van begrip. Ze leken een soort van natuurlijke affiniteit voor technologie te bezitten. Smokkelaars gebruikten Tintinna vaak als verkenners omwille van hun scherp zicht en gehoor.

GeschiedenisEdit

Tintinna hadden uit zichzelf technologie op stoomenergie ontdekt.

Rond 1 ABY bevond zich een onbekende Tintinna in Chalmun’s Cantina tijdens de nachtshift van Ackmena toen de Cantina werd gesloten op bevel van het Galactic Empire.

Achter de SchermenEdit

  • De allereerste vermelding van een Tin-Tin Dwarf geschiedde in het Radio Drama van A New Hope. In het boek van het Radio Drama werd de naam als T’iin-T’iin Dwarf geschreven.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki