Wikia

Yodapedia

Tion (Lord)

11.153pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Tion
Lord Tion.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Biografie
Overleden:

0 BBY

Titel/Rang:

Lord

Functie:

Imperial Officer

Vervoer:

Devastator

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "I’m offering you a place in the Empire, Leia!"
-- Tion

Tion was een Lord en veldheer van het Galactic Empire die in 0 BBY de bezetting van Ralltiir leidde.

BiografieEdit

Lord Tion was een aanhanger van de Tarkin Doctrine en was een spilfiguur in de eerste decennia van het Empire. De Devastator was een tijdlang Tions Imperial-class Star Destroyer totdat Darth Vader het schip begon te gebruiken.

Tion werd door Palpatine naar Ralltiir gezonden om de blokkade te verzorgen van de planeet. Hij onderwierp de planeet met brute kracht en de blokkade zorgde voor problemen op de Perlemian Trade Route. Princess Leia Organa kon met de Tantive IV onder de mantel der diplomatie echter op Ralltiir landen. Bovendien was Tion gecharmeerd door Leia en liet hij haar landen om medicijnen te komen leveren. Tijdens deze missie was er echter een rebel, Basso, die Leia het bestaan van de Death Star I verklapte. Basso had kostbare info via hypnose opgenomen en moest in alle veiligheid met Leia praten. Ondanks de aanwezigheid van Darth Vader speelde Leia in op Tions eergevoel en zijn gevoelens voor haar. Tion traceerde haar gesprekken en Leia liet een gesprek met opzet uitschijnen waarin ze zei dat Tion hun schip niet zou controleren als hij iemand was met eer en manieren. Tion liet de Tantive IV effectief vertrekken van op Ralltiir zonder controle.

Om Tion verder uit zijn tent te lokken, nodigden Bail Organa en Leia hen uit om op Alderaan te komen dineren. Gezien zijn affiniteit voor Leia zou Tion deze kans niet laten glippen. Het diner werd echter steeds minder vriendelijk en op een bepaald moment koppelde Leia de naam Death Star I aan het geheime project waarover Tion praatte. Aangezien dit een geheim was, wist Tion dat hier meer gaande was. Toen hij het Empire wou waarschuwen, greep Leia in en in een duel werd Tion per ongeluk neergeschoten door zijn eigen wapen. Tions lichaam werd in Alderaan's Southern Game Preserve gedropt en een verhaal werd verzonnen om zijn dood een ongeluk te laten lijken.

Dankzij Tions informatie kon de Rebel Alliance makkelijker de plannen lokaliseren van de Death Star.

Achter de SchermenEdit

  • Door The Force Unleashed is de rol van Tion serieus gecompromitteerd geraakt. Bail Organa was immers al eens op de Death Star I gevangengenomen geweest. Wij bedenken de volgende oplossingen om dit nog plausibel te laten overkomen;
    • Ofwel wist Bail Organa de naam niet van de basis waar hij was geweest.
    • Ofwel wist Bail Organa de naam van de Death Star wel maar verzweeg hij deze informatie voor Leia om haar niet ongerust te maken en voor haar eigen veiligheid.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki