Wikia

Yodapedia

Tion Medon

10.906pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Tion Medon
Tion Medon1.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Pau'an

Geslacht:

Man

Lengte:

2,06 meter
80 kilogram

Haarkleur:

Geen

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Utapau

Titel/Rang:

Master of Port Administration

Affiliatie:

Galactic Republic

Tion Medon.jpg

Tion Medon

Quote: "Greetings, young Jedi. What brings you to our remote sanctuary?"
-- Tion Medon

Tion Medon was de Pau'an Master of Port Administration van Pau City in 19 BBY tijdens de Clone Wars.

BiografieEdit

Tion Medon vervulde reeds deze functie gedurende 200 jaar en was een afstammeling van Timon Medon, de Pau'an die Utapau verenigde. Medon was net zoals de andere Pau’ans een groot personage dat zich hulde in rode kledij. Deze kledij hing tot op de grond en was in 19 BBY mode op Utapau. Vooraan op deze mantel waren ook driehoekige patronen aangebracht. Het ontwerp van deze patronen ging terug in de tijd toen de Pau'an zich verplaatsten op Utapau. Medon droeg een versierde staf gemaakt uit een vreemdsoortige legering.

Tion Medon schuwde net zoals zijn soortgenoten het zonlicht en verkoos rauw vlees te eten. Ondanks zijn ietwat schrikwekkend uiterlijk was Tion Medon een vriendelijk en beleefd persoon die vooral naar vrede verlangde.

In de laatste fase van de Clone Wars was Medon verplicht geweest om General Grievous te huisvesten op Utapau. Op de koop toe vermoordde Grievous de leden van Medons comité. Daarna verwelkomde hij ook Obi-Wan Kenobi toen hij Utapau bezocht om Grievous op te sporen. Hij waarschuwde Obi-Wan dat Grievous aanwezig was met duizend Battle Droids. Kenobi vertelde Medon op zijn beurt dat zijn troepen zich moesten klaarhouden om de aanval van het GAR te ondersteunen.

Nadat Order 66 was gegeven, namen de Clone Troopers de Pau'ans gevangen. Het is niet geweten wat er met Tion Medon gebeurde.

Achter de schermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki