Wikia

Yodapedia

Titavian

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Titavian
Titavian.jpg
Biologie
Indeling:

Non-Intelligent

Classificatie:

Reptavian

Lengte:

100 meter vleugelspanning

Voeding:

Canivoor - Aas

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Naboo

De Titavian of Goffbird was een gigantische Reptavian afkomstig van Naboo.

FysiologieEdit

De Titavian was een reptavian met een vleugelspanning van wel 100 meter. Ze hadden enorme vleugels en borstspieren om deze vleugels mee te bewegen. De Titavian had een kop met uitstekende tanden en op de kop bevond zich een kam met stekels. Titavians hadden één klauw aan elke hand die ze gebruikten om te klimmen. Ze hadden een lange staart.

LevenEdit

Titavians leefden op de grootste rots- en bergpieken waar het de randen van oceanen en de moerassen in de gaten hield. Omdat het zo’n grote wezens waren, wist men weinig concrete feiten van deze dieren. Men vermoedde dat het aaseters waren omdat men vaak karkassen in hun nesten aantrof. Men vermoedde dat de Tatavian eieren legde maar niemand had er ooit één kunnen zien.

Titavians moesten zich van op een rots lanceren om te blijven zweven. Soms ondernamen ze lange vluchten waarmee ze zeeën overstaken. Titavians konden zichzelf niet lanceren van op de grond. Dat was dan ook de enige plaats dat ze kwetsbaar waren voor roofdieren die hen durfden aanvallen.

Gungans moesten als een volwassenheidsritueel proberen om een veer van een Titavian te plukken om op het zadel van hun Kaadu aan te brengen. Titavians waren geen kwaadaardige beesten maar de minste beweging van de vleugels kon ervoor zorgen dat de Gungan en de Aiwha op slag werden gedood.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki