Wikia

Yodapedia

Toong

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Toong
Toong.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Lengte:

1,60 tot 2,40 meter

Levensduur:

> 98 jaar

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Toong'l
Tund

Taal:

Toongese

Schrift:

Toongese

Toongs.jpg

Toong

Ben Quadinaros1.jpg

Ben Quadinaros

Toong waren een intelligent species afkomstig van Toong'l die van nature uit asociaal waren aangelegd.

FysiologieEdit

Toong konden 2,40 meter groot worden en hadden een vreemd uiterlijk. Ze hadden lange en dunne ledematen, geen nek en een bolachtig lichaam. Hun enorm hoofd was ruitvormig en bevat kleine ogen, een kleine neus en een strakke mond. In hun grote kaken konden de Toong voedsel opbergen.

Toong spraken en schreven Toongese.

CultuurEdit

Toong toonden zich extreem nerveus en onhandig in het bijzijn van andere species en in voor hen onbekende of nieuwe situaties. Een Toong voelde zich alleen goed thuis bij zijn familie of vrienden. Hierdoor beschouwden vele species de Toong als lafaards. Nochtans schuwden Toong geen geweld of het gevecht indien nodig. Het was eerder gewoon contact met niet-Toong dat zij vreesden. De Toong werden geregeerd door een King.

De Toong waren een vreedzaam, mentaal sterk ontwikkeld species. Hun angst voor niet-Toong kon soms resulteren in ronduit paniekerig gedrag. Wanneer Toong zich fysiek bedreigd voelden, konden ze hun angst overwinnen en forse tegenstand bieden. Alle piraten die dachten dat Toong schepen of samenlevingen makkelijker slachtoffers waren, konden dit beamen.

Bezoekers die Toong'l bezochten waren onder de indruk van de verschillende gevaarlijke sporten die de Toong beoefenden. Rocket-Jumping, Podraces en Aircar Demolition waren favoriete vrijetijdsbestedingen van de Toong. Het Wocket Festival was een feest dat door de Toong werden gevierd. De Toong waren eveneens de eigenaars van Toong'l Security Systems.

GeschiedenisEdit

De Toong evolueerden vermoedelijk uit knaagdieren. Hierdoor bezaten ze nog steeds grote wangen om voedsel op te bergen.

Toen de Galactic Republic de Toong ontdekten waren ze begonnen met het verkennen van de ruimte rondom Toong'l. De Toong waren extreem geschrokken van het bestaan van ander intelligent leven. Dit zorgde voor paniek en chaos die resulteerde in een oorlog tussen de Toong landen. De oorlog was een raadsel voor verkenners en wetenschappers die de Toong hadden gecatalogeerd als een vreedzaam volk. Pas nadat het sociaal contact na weken weer even werd hersteld, begrepen de wetenschappers wat de paniek veroorzaakte: hun fobie voor niet-Toong. De Jedi werden ingeschakeld om de vrede op Toong'l te herstellen.

Eens de Toong gewend waren geraakt aan het feit dat zij niet alleen waren in het universum, begonnen ze gebruik te maken van de nieuwe technologieën om hun universum verder te ontdekken. Zo koloniseerden ze verschillende gebieden die zich vooral rond mijnbouw en landbouw centreerden. Deze gemeenschappen hadden zo weinig mogelijk contact met buitenstaanders. Een handvol Toong opereerde in het universum in beroepen als boekhouder, mechanieker, verkenner of zelfs Bounty Hunter maar het liefst hadden ze allemaal om niet te moeten samenwerken met andere species.

Rond 45 BBY werd Toong'l het slachtoffer van een enorme impact van kometen en moesten de Toong massaal hun thuisplaneet verlaten. De Toong emigreerden naar Tund. De Toong genoten van de dichte jungles, maar de Sorcerers vonden dit niet zo’n goed idee. Ze vervolgden de Toong en berichten, bedoeld voor de Galactic Senate werden gefilterd door toedoen van Palpatine. Palpatine moedigde de publieke opinie aan die de Sorcerers louter zagen als locale charlatans. Ondertussen liet Palpatine zijn agenten de planeet verkennen op zoek naar echte Sith geheimen. Een bekende Toong rond die periode was Ben Quadinaros die goede resultaten had behaald in het Pouffra Circuit op Tund. Quadinaros nam steeds zijn hele familie mee tijdens wedstrijden.

Tijdens de Separatist Crisis probeerden de Toong hun planeet weer op te bouwen met de steun van de InterGalactic Banking Clan. De monetaire eenheid was bestempeld als de King Kikipi Credit en was 15 miljoen minder waard dan de Galactic Credit. De Kikipi Credits waren eigenlijk gewoon Wocket Festival Ornaments.

Bekende ToongEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki