Wikia

Yodapedia

Tork

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Tork
Tork.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Onbekend

Geslacht:

Man

Oogkleur:

Roze

Biografie
Functie:

Buitenwipper

Affiliatie:

Chalmun's Cantina

Quote: "Tork, see what the boys on the bandstand will have."
-- Ackmena

Tork was in 1 ABY een buitenwipper van Chalmun's Cantina op Tatooine. Hij was een grote alien met een krijtwitte huid en donkere lippen. Tork droeg een bruin hoedje en beschermde kledij zoals handschoenen. Tork werkte vaak 's nachts samen met Ackmena en Sosio Kakra waarmee hij een goed team vormde. Soms hielp Tork ook mee achter de bar.

Tork was werkzaam in Chalmun's Cantina toen het Empire in 1 ABY de avondklok inlaste en de cantina sloot. Zo verwijderde hij de Abyssin Cyceyed toen die een mes had getrokken voor de neus van Arleil Shous. Daarna wilde Tork tussenbeide komen toen Labria en Trinto Duaba de Cantina betraden. Het Empire had de avondklok aangekondigd en de Cantina was al gesloten. Toch wilden Labria en Duaba nog naar binnen. Labria trok een blaster pistol, waarop Tork tussenbeide wou komen. Ackmena loste dat echter vreedzaam op en nodigde de laatkomers uit om te gaan zitten.

Uiteindelijk hielp Tork Ackmena om de klanten zo snel mogelijk de Cantina te doen verlaten, al werd hij flink geholpen door Ackmena's afscheidslied Goodnight, But Not Goodbye. Tork nam de drankbekers in ontvangst, waarna hij afscheid nam van Ackmena.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki