Wikia

Yodapedia

Torm Dadeferron

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Torm Dadeferron
Torm Dadeferron.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Kail

Overleden:

2 BBY

Functie:

Spion van de CSA

Affiliatie:

CSA

Relaties
Vader:

Dixon Dadeferron

Quote: "That is Torm, one of my group."
-- Rekkon

Torm Dadeferron maakte deel uit van Rekkons groep van personen die op zoek waren naar een vermiste vriend of familielid in de Corporate Sector. Han Solo ontmaskerde Torm als de verrader van de groep.

BiografieEdit

Torm leidde een gelukkige jeugd met zijn broer Trevim Dadeferron op Kail waar zijn vader Dixon Dadeferron de Kail Ranges uitbaatte. Als jongste zoon zou Torm dit domein niet erven maar als kind maakte hij zich daar geen zorgen over. Toen zijn moeder overleed aan een ziekte trok zijn vader met Torm en Trevim naar Maryo om de klap te verwerken.

Toen Torm daar alleen was, werd hij benaderd door agenten van de CSA. Zij vroegen aan Torm of hij zijn vader en broer niet wou bespioneren omwille van hun anti-CSA houding. De CSA beloofde Torm heel wat rijkdom – en de Kail Ranges – in ruil voor informatie. Torm haatte zijn familie niet maar de belofte om later een welstellend leven te leiden was te groot.

Toen Dixon en Trevim werden opgepakt en naar Mytus VII werden vervoerd, lag Torm er niet wakker van. Ze waren immers niet dood maar gewoon uit beeld verdwenen en hij was nu de enige erfgenaam van de Ranges. Maar de CSA eiste meer van Torm. Ze waren geïnteresseerd in de academicus Rekkon die een gevaarlijk kon betekenen voor de staatsgeheimen van de Corporate Sector.

Torm infiltreerde Rekkons groep als spion en deed zijn werk – na een extra opleiding te hebben genoten – voortreffelijk totdat Han Solo zich aansloot bij de groep. Nadat ze op Orron III waren kunnen ontsnappen, was Chewbacca ook gevangen genomen en begon Solo zich de zaak van Rekkon persoonlijk aan te trekken. Solo vond Rekkon in de Millennium Falcon met een schot in zijn rug. Rekkon had nog net Mytus VII kunnen kribbelen alvorens hij stierf.

Han had een idee hoe hij de verrader kon ontmaskeren en ontnam Torm, Atuarre en Pakka hun wapens. Vervolgens gaf hij hen allemaal een verkeerde locatie weer van Stars’ End. Omdat Torm echter van het bestaan van deze gevangenis wist, corrigeerde hij zonder het te beseffen de verkeerde locatie en zodoende kon Solo ontdekken dat Torm de verrader was.

Solo opende een sluis in de Falcon waardoor Torm naar buiten werd gezogen in de ruimte.

Achter de SchermenEdit

  • In de comic wordt Torm neergeschoten door Solo.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki