Wikia

Yodapedia

Toryn Farr

10.826pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Toryn Farr
Toryn Farr.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Groen

Biografie
Thuiswereld:

Chandrila

Titel/Rang:

Major, Commander

Functie:

Chief Communications Officer

Vervoer:

Bright Hope

Affiliatie:

Rebel Alliance

Toryn Farr1.jpg

Toryn Farr in de Echo Base

Quote: "Stand by Ion control … fire!"
-- Toryn Farr

Toryn Farr was een Major van de Rebel Alliance die dienst deed als Chief Communications Officer op Hoth in de Echo Base.

BiografieEdit

Toryn Farr groeide op in een familie op Chandrila die trouw was aan Mon Mothma en haar idealen. De Farrs waren tegenstanders van het Galactic Empire en met de hulp van de overheid op Chandrila werd een crash nagebootst, waarin de Farrs en andere families, die loyaal waren aan Mothma, zogezegd waren verongelukt. Toryn en haar jongere zuster, Samoc vervoegden vervolgens de Rebel Alliance.

Toryn Farr had in de Echo Base op Hoth een grote verantwoordelijkheid als Chief Communications Officer. Ze was het centrum van alle communicatie naar de Piloten, het personeel en Echo Base Troopers. Persoonlijk stond ze zelf in voor alle communicatie naar de controle van het Ion Cannon. Toryn Farr werkte continu met de OrC-19 Com-Scan modules in het Echo Base Command Center.

Toryn luisterde aandachtig toen Han Solo het relaas vertelde van de Imperial Probe Droid die was geland. Niet zo lang later gaf ze de opdracht aan de controle van het Ion Cannon om te vuren zodat de Quantum Storm met zijn escorte kon ontkomen aan het Death Squadron van Darth Vader.

Tijdens de Battle of Hoth bleef Toryn lang op post totdat ze haar plaats verliet om op tijd te kunnen vluchten met de Bright Hope. Op weg naar haar schip hielp ze om een groep Snowtroopers te stuiten. Alvorens ze de Bright Hope instapte, zag ze talloze soldaten gewond liggen waaronder haar zus; de pilote Samoc. Toryn was cruciaal in de operatie om alle gewonden aan boord van het schip te brengen alvorens te vertrekken van Hoth.

Die actie werd bijna fataal want doordat het schip als laatste vertrok, werd het een makkelijk doelwit voor het Death Squadron en werd het stilgelegd. Toryn nam de leiding op zich en drie Escape Pods werden gelanceerd naar Hoth met aan boord belangrijke personeelsleden in de hoop dat ze zouden overleven.

De Bright Hope werd echter niet gekaapt door het Empire maar door de Bounty Hunters Zuckuss en 4-LOM die hoopten om enkele waardevolle Rebellen, waaronder Toryn te kunnen strikken en een premie op te eisen. Toryn kon het duo echter overhalen om hen te helpen ontkomen waardoor Zuckuss zijn ademhalingsprobleem kon behandeld worden. De Bounty Hunters gingen akkoord en zo belandde Toryn met de Bright Hope en 90 passagiers op Darlyn Boda.

Na een maand waarin ze alle boordcomputers had gewist, vervoegde ze de Alliance Fleet op het Rebel Rendezvous Point dat was gegeven voor de Battle of Hoth. Voor haar moed en acties, promoveerde Carlist Rieekan Toryn tot Commander en reikte haar de Kalidor Crescent uit. Toryn Farr leidde daarna een reddingsoperatie met Alliance Special Forces om de overblijvende leden van de Rebel Alliance op Hoth te redden.

Wat er met Toryn daarna gebeurde, was niet geweten.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki