Wikia

Yodapedia

Trash Compactor 32-6-3827

11.135pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Trash Compactor 32-6-3827
Trash Compactor1.jpg
Product
Ontwerp:

Galactic Empire

Fabrikant:

Galactic Empire

Functies
Gebruik:

Death Star I

Taken:

Vernietigen van afval

Tijdens de ontsnapping van Princess Leia uit de Death Star I raakten Luke, Han, Leia en Chewbacca verzeild in Trash Compactor 32-6-3827. Deze pletter was via een tunnel verbonden met Detention Block AA-23 en dankzij Leia's inventiviteit kon het viertal 'ontsnappen'. Helaas konden noch Luke noch Han met hun Blasters een gat maken in de Compactor door het magnetische veld. Luke viel vervolgens bijna ten prooi aan een Dianoga die in het afvalwater leefde en tot overmaat van ramp begonnen de muren het vuil te pletten. Han probeerde de muren te stuiten door middel van een stalen buis, terwijl Chewie deed wat hij kon met een DLT-19 Heavy Blaster Rifle. Tenslotte waren het R2-D2 en C-3PO die hen konden redden door de deur te openen van de Compactor en de muren stop te zetten. Dit tot grote vreugde van de bijna geplette helden.

Achter de schermenEdit

  • Deze scène was niet meteen de leukste om te filmen. Het kostuum van Chewbacca begon te ruiken door het water en de rubberen pakken die Fisher, Ford en Hamill onder hun kostuums droegen begonnen te krimpen. Toen Hamill een grap maakte over een mogelijk uitwerpsel van de Dianoga tegen Lucas duwde deze zonder aarzelen Hamill terug onder water.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki