Wikia

Yodapedia

TriNebulon News

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

TriNebulon News
TriNebulon.jpg
Organisatie
Type:

Nieuwsagentschap

Vestiging:

Coruscant

Onderdelen:

Tri-Nebula Entertainment

Geschiedenis
Affiliatie:

Galactic Empire

TriNebulon News was een nieuwsagentschap ten tijde van de Galactic Republic en van het Galactic Empire.

Locatie & verslaggevingEdit

Het hoofdkwartier van TriNebulon News lag in de Column Commons te Coruscant. Eén van de subdivisies was Tri-Nebula Entertainment. TriNebulon News stond niet meteen bekend voor de meest correcte nieuwsberichten want hun stijl was die van een tabloid of roddelblad.

Hoewel ze opereerden op Coruscant, coverde TriNebulon News ongeveer een vierde van de Outer Rim Territories waaronder de Parmel Sector, de Quence Sector en de Portmoak Sector. TriNebulon zond Holovids uit in verschillende subspace bandbreedtes.

GeschiedenisEdit

Tijdens de Clone Wars had TriNebulon ooit Padmé Amidala als gast in de show van Yutsen. De Rodian misbruikte deze kans om Padmé uit te horen over de problemen op Rodia.

Tijdens de New Order was TriNebulon zeer pro-Imperial en werd iedereen belachelijk gemaakt die deze visie niet deelde. Millennium Entertainments, een gigantisch entertainment bedrijf met aandelen van TriNebulon, was één van de Original Signatory Sponsors van de Corporate Sector. TriNebulon haalde ook veel kijkers door te beweren dat ze medewerkers in alle hoeken van het universum hadden. Het probleem was echter dat deze reporters zelden iets interessants vertelden. Eén van deze reporters was Clegg Holdfast die na zijn ontslag om budgettaire redenen Podracer werd.

Tri-Nebulon was wel het agentschap dat de overwinning van Lando Calrissian in de Battle of Taanab in de media bracht in het bericht [36:2:17/TRI/H5YT/PAN.3.TAA/MIL].

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki