Wikia

Yodapedia

Trinto Duaba

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Trinto Duaba
Trinto Duaba.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Stennes Shifter

Geslacht:

Man

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Stennaros

Functie:

Spion voor het Empire

Quote: "I am Trinto Duaba, though, you may never tell."
-- Trinto Duaba

Trinto Duaba was een Stennes Shifter die in 0 BBY in Chalmun’s Cantina zat toen Luke Skywalker voor het eerst Han Solo ontmoette.

BiografieEdit

Trinto Duaba was een Stennes Shifter en had net als zijn soortgenoten de gave om onopgemerkt in grote massa’s te verblijven. Hij voelde het als een privilegie om een Stennes Shifter te zijn. In Mos Eisley gaf hij overtreders aan het Galactic Empire aan.

Toen Luke Skywalker voor het eerst Han Solo ontmoette in Chalmun’s Cantina zat Trinto aan tafel met Momaw Nadon. Nadon, die zelf uiteraard geen dommerik was, praatte met Duaba over koetjes en kalfjes.

In 1 ABY bezocht Trinto samen met Labria de cantina die op dat moment eigenlijk gesloten was vanwege een avondklok van het Empire. Toen hen de toegang werd ontzegd, trok Labria een Blaster en wilde Tork tussenbeide komen. Ackmena wilde echter dat er geen geweld volgde en nodige Labria en Trinto uit om plaats te nemen.

In 34 ABY bevond Trinto zich op Takodana in Maz Kanata's Castle waar hij de vernietiging van het Hosnian System zag door de Starkiller Base.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki