Wikia

Triton
Triton
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Mayagil Sector

Stelsel:

Triton System

Sterren:

Triton

Manen:

3

Omlooptijd:

285 dagen

Rotatietijd:

18 uur

Fysisch
Diameter:

7.120 kilometer

Atmosfeer:

Normaal

Zwaartekracht:

Standaard

Klimaat:

Gematigd

Terrein:

Woestijn

Maatschappelijk
Inheems:

Tritonites 97%

Taal:

Tritonite
Basic

Populatie:

3 miljoen

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "Deader than a Triton Moon."
-- Uitdrukking

Triton was een planeet in de Outer Rim Territories in de Mayagil Sector die op een kruispunt van Hyperspace Routes lag. De manen van Triton stonden bekend als zeer doods omwille van het ontbreken van alle soorten ontspanning en stimulerende middelen.

Geografie, Klimaat & LevenEdit

Triton was de enige planeet in het Triton System en had drie manen, collectief de Triton Moons genoemd. Triton was een woestijnplaneet zonder belangrijke import of export. De planeet lag in de Mayagil Sector, niet ver van Clak’dor VII op het kruispunt van verschillende routes. Het lag op de Rimma Trade Route en andere wegen die leidden naar de Sluis Sector, Elrood Sector en Minos Cluster. Triton werd bewoond door de insectachtige Tritonites.

LevenEdit

De Tritonites leefden volgens de ascetische regels en geloof van de leer van een mysterieuze figuur genaamd Gactimus (zelfs de meest gerenommeerde geleerden twijfelden over wie hij eigenlijk was). De Tritonites boden reizigers Flimsiplast traktaten aan over Gactimus van het moment dat zij voet aan wal zetten op Triton. Dit was echter niets vergeleken met de rituelen die men moest ondergaan op de manen van Triton. Alle goederen werden punctueel getest, een proces dat dagen kon duren terwijl de Tritonits allerlei traktaten scandeerden en nieuwe acolieten probeerden binnen te lijven.

Stimulerende middelen van om het even welk type waren verboden op de manen waardoor spacers vaak waren aangewezen om in hun schip te blijven wachten of naar één van de troosteloze cantinas te gaan waar men enkel Distilled Water of Weak Juice verkocht. Vandaar kwam ook de uitdrukking Deader than a Triton Moon.

Nochtans zorgde deze vreemde gewoonten voor de komst van spacers die wilden afkicken of van toeristen die gek waren op de meest dwaze rituelen.

GeschiedenisEdit

Triton werd in de Subterra Period ontdekt door verkenners. Tijdens de Clone Wars had de CIS controle over Triton. Tijdens het Empire werden de checkpoints van de Tritonites overgenomen door het Empire.

Achter de SchermenEdit

  • Triton is ook een maan van Neptunus in ons stelsel.

BronEdit