Wikia

Tund System
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Centrality

Sterren:

Tund

Planeten:

Tund

Maatschappelijk
Species:

Toong

Affiliatie:

Sorcerers of Tund
Centrality

Quote: "I see Ben Quadinaros from the Tund System."
-- Fode

Het Tund System was een legendarisch stelsel in de Centrality.

Ligging & SpecificatiesEdit

Tund lag in het oosten van de Centrality, buiten de bekende routes in de regio. Er was slechts een planeet, ook genaamd Tund. Het Tund System was een legende, waarvan men vermoedde dat de planeet zich in de Open Sea bevond. Men wist niet of Tund een stelsel was, een planeet, een cluster of een bepaald gebied in de Centrality. Het Empire raadde ook elke vorm van onderzoek naar het stelsel af, vanwege de connectie met de Sorcerers of Tund.

Tijdens het Rakata Empire behoorde Tund toe aan de cultuur van de Sharu. Tund was een planeet van vele geheimen. Vanaf 28.000 BBY toen het Sith volk werd bevrijd van de Rakatans fungeerde Tund als een schuiloord voor het Sith-volk. De Sith landden vermoedelijk op Tund met een Rakatan Hyperdrive en kozen Tund vanwege de sterke affiniteit met de Force.

Sith van zuiver bloed bewoonden Sith gedurende millennia, samen met Sith – Mens hybriden die op Tund belandden na de verovering van Sith Space in 6.900 BBY. Tund slaagde erin om te ontsnappen aan de talloze oorlogen, die vele Sith planeten verwoesten. Langzaam ontstond een sekte van Dark Side gebruikers die de Sorcerers of Tund werden genaamd.

In 45 BBY werd Tund bevolkt door de Toong dat was gevlucht van op Toong'l nadat deze planeet geraakt was in een storm van meteoren. De Toong genoten van de dichte jungles, maar de Sorcerers vonden dit niet zo’n goed idee. Ze vervolgden de Toong en berichten, bedoeld voor de Galactic Senate, werden gefilterd door toedoen van Palpatine. Palpatine moedigde de publieke opinie aan die de Sorcerers louter zagen als locale charlatans. Ondertussen liet Palpatine zijn agenten de planeet verkennen op zoek naar echte Sith geheimen.

In 5 BBY betekende Rokur Gepta het einde voor de planeet Tund. Deze Croke had de rangen van de Sorcerers geïnfiltreerd en leerde hun Dark Side kennis. Gepta verwoestte alle andere Sorcerers met zijn zogenaamd ‘green fire’ dat tot explosie kwam in een torpedo. Al het leven werd verwoest op de planeet.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen