Wikia

Yodapedia

Tundra Dowmeia

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Tundra Dowmeia
Quarren.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Quarren

Geslacht:

Man

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Thuiswereld:

Mon Calamari

Titel/Rang:

His Excellency

Functie:

Senator

Affiliatie:

Galactic Republic

Cellheim Tundra.jpg

Cellheim Anujo en Tundra Dowmeia

Quote: "Our cousin is unmistakably guilty, and the Quarren government of Mon Calamari will assist the Republic by whatever means"
-- Tundra Dowmeia (over Tikkes)

Tundra Dowmeia was een Quarren Senator die Mon Calamari vertegenwoordigde tijdens de Clone Wars.

BiografieEdit

Tundra Dowmeia’s politieke loopbaan raakte in een versnelling toen Senator Tikkes werd gearresteerd nadat zijn connectie met de slavenwereld bekendraakte. Nadat Tikkes overliep naar de CIS van Dooku werd Dowmeia de nieuwe Senator van de Quarren en de Mon Calamari. Tikkes werd geassisteerd door Zil Topur en Nor Wedd.

Tijdens de Clone Wars zelf werd Meena Tills als extra Senator aangeduid na nieuwe akkoorden tussen de Quarren en de Mon Calamari ten gevolge van de Battle of Mon Calamari.

Net als Tills was Dowmeia een Loyalist en lid van de Petition of 2000. Op het einde van de Clone Wars werd Dowmeia geassisteerd door de mysterieuze Cellheim Anujo.

Tundra Dowmeia’s trouw aan de Galactic Republic brak hem zuur op want hij was één van de eerste Senators die door Palpatines agenten werden gearresteerd toen het Galactic Empire werd opgericht.

Achter de SchermenEdit

  • Jeremy Prestoe speelde Tundra in Australië en Adam J. Smith tijdens de pick-up shots in het VK.
  • Er bestaat verwarring tussen Tikkes en Tundra omdat beide Senators dezelfde kledij dragen in ‘Episode II’.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki