Wikia

Yodapedia

Tusk-Cat

11.134pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Tusk-Cat
Tusk-Cat1.jpg
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Voeding:

Carnivoor

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Naboo

Tusk-Cat.jpg

Tusk-Cats tijdens een ceremonie

De Tusk-Cat was een groot elegant roofdier op Naboo.

UitzichtEdit

De Tusk-Cat was een groot katachtig roofdier. Ze hadden lange poten en een lange sierlijke staart. Onderaan hun mond hadden Tusk-Cats twee uitstekende slagtanden. Deze tanden staken echter als een soort stekels naar onder. Aan de zijkant van hun kaken hadden ze ook nog eens zo’n uitsteeksel. Deze tanden dienden om hun status aan te tonen, ter verdediging maar ze konden ook huid doorboren bij de jacht.

De Tusk-Cat was een dier vol zelfvertrouwen. Het was snel, sterk en slim. Ze konden zeer goed zien en horen. Deze dieren waren snelle lopers, wat ze deden in een typerende galop.

LevenEdit

Tusk-Cats leefden op de vlakten en in de bossen van Naboo. Ze zochten een partner voor het leven en leefden in kleine familiegroepen die meestal bestonden uit het koppel en hun kroost. Jonge mannetjes verlieten de groep als ze volwassen waren om een eigen groep te stichten en een partner te zoeken. De reukzin speelde een grote rol in het vinden van deze partner.

Tusk-Cats waren uitstekende herders van Shaaks. Groepen Tusk-Cats hadden in het wild vaak elk hun kudde Shaak waarvan ze er één of twee om de zeven of acht dagen doodden.

Tusk-Cats konden omwille van hun slimheid gedomesticeerd worden. Deze dieren waren zeer lief in de omgang en stelden zich beschermd op ten opzichte van kinderen. De Naboo gebruikten de Tusk-Cats voor de jacht, de landbouw en op de Shaak ranches. Tusk-Cats deden ook dienst bij politie-eenheden op Naboo en zelfs de Naboo Royal Guards reden op deze dieren.

Wanneer een Tusk-Cat stierf, gebruikte men de slagtanden om er een sierbeker van te maken die tentoon werd gesteld in het huis van de eigenaar of op een openbare plaats. Tusk-Cats konden indien nodig zich terug aanpassen aan het leven in het wild nadat ze gedomesticeerd waren geweest.

Achter de SchermenEdit

  • Dit dier lijkt sterk op de Thylacosmilus, een buidelroofdier met sabeltanden uit Zuid-Amerika dat leefde in het Mioceen.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki