Wikia

Twin Suns
Twin Suns
Informatie
Serie:

Star Wars: Rebels

Seizoen:

3

Aflevering:

17

Uitzending:

18 maart, 2017

Vorige:

Double Agent Droid

Volgende:

Zero Hour

Twin Suns is negentiende episode van het derde seizoen van Star Wars: Rebels.

SynopsisEdit

Maul is op Tatooine beland. Hij zoekt hopeloos naar Obi-Wan Kenobi, maar krijgt een idee om Kenobi uit zijn schuilplaats te lokken. Hij activeert het holocron …

Op Atollon hoort Ezra Bridgers ’s nachts dat het Jedi Holocron van Kanan de boodschap van Obi-Wan afspeelt, maar ook het Sith holocron is geactiveerd. Ezra gelooft dat Obi-Wan nog leeft en dat Maul naar hem zoekt, ook al zegt Rex dat Bail Organa verklaarde dat Obi-Wan is overleden. Hera Syndulla is niet opgezet met Ezra’s plannen, want ze heeft hem nodig bij de planning van hun aanval op Lothal. Terwijl hij een rebel voor de gek houdt, komt Ezra te weten welke Starfighter vrij is en voorzien is van brandstof. Hij ontsnapt zonder toelating, maar merkt even later dat Chopper ook aan boord is gekropen. Hij wil Master Kenobi waarschuwen voor Mauls komst.

Boven Tatooine zoekt Ezra de hulp in van de Force en van de holocrons om de weg te wijzen naar Kenobi. Ezra en Chopper volgen de weg die hen leidt naar de rand van een woestijngebied en rotsen. Meteen na hun landing worden Ezra, Chopper en de A-wing bestookt door Sand People. De A-wing raakt vernietigd en Ezra en Chopper vluchten. Ze merken niet hoe Maul de Sand People vermoordt. Even later ziet Ezra Maul in de woestijn en in tegenstelling tot Chopper, meent Ezra dat ze de woestijn moeten doorkruisen. Chopper gaat uiteindelijk toch akkoord en volgt Ezra. Ze komen echter in een zandstorm terecht en Chopper verliest zijn kracht. Ezra beseft dat hij in de fout is gegaan en verliest even later zijn bewustzijn nadat hij weer Maul heeft ‘gezien’.

Wanneer ze ontwaken is het nacht en zitten ze aan een kampvuur in het gezelschap van Obi-Wan Kenobi en een Dewback. Obi-Wan weet dat Maul naar hem zoekt en hij zegt dat Maul Ezra heel de tijd heeft beïnvloed door Ezra te laten zien wat hij wilde zien. Wanneer Maul uiteindelijk het kampvuur nadert, stuurt Obi-Wan Ezra en Chopper weg op de dewback. Hij moet zelf met Maul afrekenen. Obi-Wan zegt dat hij Maul niet wil doden, maar wanneer Maul voelt dat Obi-Wan op Tatooine is om iemand te beschermen, kan Obi-Wan niet anders dan ingrijpen.

Beide oude vijanden staren elkaar lang aan en wachten tot het ideale moment om aan te vallen. Maul valt uiteindelijk als eerste aan, maar Obi-Wan maakt van een enkele slag gebruik om Maul te vellen. De Zabrak sterft in de armen van Obi-Wan, maar vraagt eerst of de Chosen One zich op Tatooine bevindt. Obi-Wan zegt van wel en Maul vraagt om hem en Obi-Wan te wreken ten opzichte van de Sith die hem lang geleden hebben verraden. Obi-Wan trekt daarna naar de Lars Moisture Farm waar hij Luke van ver ziet lopen.

Op Atollon excuseert Ezra zich voor wat er is gebeurd, maar hij zegt ook dat ze van Maul geen last meer zullen hebben. Hij is nu volledig klaar om zijn ‘’familie’’ te helpen met de aanval op Lothal.

IndexEdit

PersonagesEdit

AndereEdit