Wikia

Tycho Celchu
Tycho Celchu.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Lengte:

1,73 meter

Haarkleur:

lichtbruin

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Geboren:

21 BBY

Thuiswereld:

Alderaan

Bijnaam:

Green 4

Functie:

Rebel Alliance Piloot

Vervoer:

X-Wing Starfighter
RZ-1 A-Wing Interceptor

Affiliatie:

Rebel Alliance

Tycho Celchu was een A-Wing Pilot en lid van Rogue Squadron die meevocht tijdens de Battle of Endor.

BiografieEdit

Tycho Celchu trainde nog onder Soontir Fel aan de Prefsbelt IV Naval Academy aan de zijde van Derek Klivian en Biggs Darklighter. Nadat Celchu afstudeerde werd hij als TIE Fighter Pilot gestationeerd aan boord van de Accuser. Tycho was niet echt overtuigd van zijn trouw aan het Galactic Empire en geloofde dat hij van binnen beter het Empire kon verzwakken.

Tycho Celchu1.jpg

Tycho Celchu

Op zijn 21ste verjaardag verloor Tycho plots alle communicatie met zijn familie op Alderaan. Toen Tycho later besefte dat de Death Star I hiervoor verantwoordelijk was, verliet hij voorgoed het Empire. Zijn familie en verloofde Nyiestra waren dood. Niets of niemand restte hem nog om zijn leven te wagen bij de Rebel Alliance.

Celchu besefte dat de Rebellen even fanatiek waren maar begreep dat zij nooit over lijken zouden gaan indien dit niet anders kon. Celchu diende nabij Kwenn Space Station en op Dantooine

Na de Battle of Hoth waaraan hij deelnam als Rogue Five, vervoegde hij Rogue Squadron. Tijdens de Battle of Endor vloog Tycho als Green Three en was hij paraat tijdens de briefing in Home One. Tijdens het gevecht zelf volgde hij de Millennium Falcon en Wedge Antilles in de Death Star II core maar vloog terug naar buiten om zo een aantal TIE Fighters mee te lokken. Tycho Celchu was één van de overlevenden van de Battle of Endor.

Achter de SchermenEdit

  • Celchu verscheen voor het eerst in het EU (alles in verband met 'X-Wing') en werd daarna door een Retcon in 'Episode VI' geplaatst.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki