Wikia

Yodapedia

Tyne's Horky

10.961pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Tyne's Horky
Tyne's Horky.jpg
Astrografisch
Regio:

Mid Rim

Sector:

Teraab Sector

Stelsel:

Tyne's Horky System

Fysisch
Klimaat:

Warm
Droog

Terrein:

Woestijnen
Plateaus

Maatschappelijk
Kolonisten:

Mens

Valuta:

Keschel

Bezienswaardig:

Doodnik's Café, Nergon 14 Mine, Keschel Mines

Artoo Tyne.jpg

Artoo & Threepio op Tyne’s Horky

Tyne’s Horky was een relatief onbekende planeet in de Mid Rim waar alles draaide rond de mijnindustrie.

Geografie, Klimaat & LevenEdit

Tyne’s Horky bevond zich in de Teraab Sector in de Mid Rim nabij planeten als Ruusan en Pesmenben IV.

De planeet had een droog en warm klimaat waardoor het grootste deel van de planeet bestond uit droge gebieden en woestijnen. Mensen hadden de planeet gekoloniseerd.

Leven & EconomieEdit

Het leven op Tyne’s Horky draaide rond het mijnen van kostbare materialen als Keschel en Nergon-14 dat werd gebruikt voor Proton Torpedoes. Talloze Droids en mijnwerkers waren te vinden in de kleine mijnwerkersgemeenschappen op zoek naar een nieuwe job. Vaak werden ook openbare verkopen gehouden van Droids.

GeschiedenisEdit

Toen Zorba Desilijic Tiure in 22 BBY werd veroordeeld, nam zijn zoon Jabba zijn eigendommen over. Onder andere op Tyne’s Horky bezat Zorba eigendommen die in de handen van zijn zoon terecht kwamen.

Rond 15 BBY zwaaide de locale crimelord Kleb Zellock de plak op Tyne’s Horky. Hij baatte een illegale Nergon 14 Mine uit en opereerde van uit Doodnik’s Café waar de Max Rebo Band optrad. Tyne’s Horky was tevens de thuisplaneet van Jann Tosh, één van de meesters van R2-D2 en C-3PO. Door het redden van Kez-Iban werden Tosh en de Droids in een avontuur betrokken dat hen naar Tammuz-an zou leiden.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki