Wikia

Yodapedia

Tyrann

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Tyrann
Tyrann.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Ophideraan

Overleden:

0 ABY

Titel/Rang:

Supreme Serpent Master

Functie:

Leider van de Serpent Masters

Vervoer:

Flying Ophideraan Serpent

Affiliatie:

Serpent Masters

Quote: "Welcome! I am Tyrann, your humble host…and absolute arbitrator of life and death!"
-- Tyrann

Tyrann was de leider van de Serpent Masters die op Ophideraan een terreurbewind hielden totdat Luke Skywalker hen kon verslagen.

BiografieEdit

Tyrann was een Mens met een zwarte baard. Hij droeg een mantel en een tulband om zijn hoofd. Om zijn hals droeg Tyrann een speciale medaille die een ultrasoon geluid uitzond waardoor de Serpent Masters de Flying Ophideraan Serpents konden temmen en gebruiken als rijdieren. Tyrann maakte zijn basis in de bovenste regionen van de Great Well op Ophideraan en begon slaven te maken van de passagiers die op de planeet belandden. Met de vliegende wezens onder hun bevel was er weinig te doen aan de heerschappij van de Serpent Masters.

Tyrann had echter een zwak voor Tanith Shire, een jonge blondine en één van de slaven. Shire had Tyrann overtuigd om haar te laten ontsnappen van Ophideraan in ruil voor de aanvoer van Drone Barges die ze liet crashen op de planeet zodat de Serpent Masters deze wrakken konden delven.

Maar toen Shire op een dag Luke Skywalker meebracht, brak het einde van het bewind van Tyrann aan. Skywalker bleef niet bij de pakken zitten en ontdekte dat Tyrann de reptielen kon controleren. In tegenstelling tot zijn rechterhand, Varn, wou Tyrann Luke in leven houden en hem gebruiken als slaaf. Uiteindelijk liet Luke R2-D2 en gelijksoortig signaal uitzenden dan dat van de Serpent Masters waardoor nu ook hij de vliegende reptielen kon controleren. Toen Luke Tyranns medaille vernietigde, dook Tyrann als een bezetene achter de zender aan, zijn noodlot tegemoet.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki