Wikia

Yodapedia

Tyrant

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share

Tyrant
Tyrant.jpg
Specificaties
Model:

Imperial-class

Klasse:

Star Destroyer

Fabrikant:

Kuat Drive Yards

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Affiliaties
Eigenaar:

Captain Xamuel Lennox

Affiliatie:

Galactic Empire

Tyrant Quantum Storm.jpg

De Tyrant wordt tijdelijk uitgeschakeld

Quote: "Sir, Rebel ships are coming into our sector"
-- Lieutenant Cabbel

De Tyrant was een Imperial-class Star Destroyer in dienst van de Imperial Navy. Het schip streed voor het Galactic Empire in de Galactic Civil War. In 3 ABY maakte het deel van Darth Vaders Death Squadron.

GeschiedenisEdit

Onder bevel Captain Xamuel Lennox en Lieutenant Cabbel maakte de Tyrant deel uit van het Death Squadron dat op zoek was naar de rebellenbasis onder leiding van Darth Vader.

Nadat Admiral Ozzel Hoth te dicht was genaderd, moest het Empire zijn troepen landen in plaats van de basis onverwacht uit de lucht te bombarderen. Toch was Xamuel Lennox positief toen Cabbel hem melde dat er rebellenschepen in hun sector kwamen gevlogen. De Tyrant werd echter tijdelijk uitgeschakeld door een volley van schoten afkomstig van het massieve Ion Cannon van de Rebel Alliance. De Tyrant overleefde echter deze confrontatie en hielp vermoedelijk mee om ontsnapte schepen van op Hoth te vernietigen.

In 4 ABY nam de Tyrant ook deel aan de Battle of Endor en overleefde de beslissende confrontatie tussen het Empire en de Rebel Alliance, zij het in het kamp van de verliezers.

LegendsEdit

Na de Bacta War werd de Tyrant overgenomen door de New Republic, die het schip hernoemde naar Rebel Dream. Het werd het persoonlijk schip van Councilor Leia Organa. Later was het schip betrokken in de Yuuzhan Vong War, waar het onder andere vocht bij Borleias en Dac.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki