Wikia

Ulig Abaha Limited 2 Warpod
Warpod Pinnace
Product
Klasse:

Pinnace

Fabrikant:

Ulig Abaha Limited

Prijs:

23.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

20 meter

Snelheid:

1.000 km/h

Bemanning:

1
4 Gunners

Passagiers:

6

Vracht:

1 ton

Voorraad:

1 dag

De Ulig Abaha Ltd. #2 Warpod was een model Pinnace dat werd geproduceerd door Ulig Abaha Limited.

SpecificatiesEdit

Dit model was 20 meter lang, had 5 bemanningsleden (1 piloot en 4 schutters) en kon 6 passagiers vervoeren. Het schip was vrij gestroomlijnd met een cockpit die wat aan die van een Y-Wing Starfighter deed denken.

De #2 Warpod was gewapend met 2 Laser Cannons en indien nodig ook met een Plasma Torch om beplatingen van schepen te doorbreken. Dit schip had geen Hyperdrive.

GeschiedenisEdit

De slavendrijvers van Magg en Zlarb gebruikten zulke modellen Pinnaces als standaard aanvalsschip naast hun moederschip de Eye of Shiblizar. Deze schepen waren speciaal uitgerust met technologie om vijandelijke schepen te kunnen enteren.

Met deze Pinnaces viel Magg de Lady of Mindor aan, maar Han Solo had snel door dat dit geen aanval van piraten was en samen met Fiolla kon hij op tijd vluchten naar Ammuud. Later achtervolgden de slavendrijvers de Falcon van op Ammuud met hun Pinnaces totdat de Victory-class Star Destroyer van de CSA een einde bracht aan deze achtervolging.

De Pirates of Iridium gebruikten eveneens deze schepen alvorens hun bende werd opgedoekt in 22 BBY.

BronEdit