Wikia

Unit Zed
Unit Zed
Specificaties
Model:

501-Z Police Droid

Fabrikant:

SoroSuub Corporation

Kleur:

Rood

Programmering:

Mannelijk

Lengte:

1,87 meter

Biografie
Deactivatie:

10 BBY

Eigenaar:

Hosk Station

Taken:

Beveiliging

Wapen:

Stun Baton

Quote: "We are droids, and performing our function is our purpose to the end!"
-- Unit Zed

Unit Zed was een 501-Z Police Droid die rond 10 BBY de veiligheid op Hosk Station regelde.

BiografieEdit

Toen Olag Greck het alarm in Hosk Station had doen ontstaan, greep Unit Zed in en ronselde een deel Droids om hem in zijn missie bij te staan, waaronder R2-D2 en C-3PO. Samen namen deze Droids het op tegen Grozbok, een enorme GRZ-6B Wrecker Droid van Greck die tilt was geslagen. Unit Zed raakte beschadigd aan zijn rechterbeen in dit duel maar Zed kon Grozbok uitschakelen door zijn Stun Baton in het controlepaneel van de Droid te gooien waardoor deze uitviel.

Unit Zed geloofde steevast dat Greck moest berecht worden en reisde samen met R2-D2 en C-3PO naar Nar Shaddaa waar Zed uiteraard geen enkele jurisdictie had. Nadat Xob hem beschadigde, werd Unit Zed voorgoed vernietigd door Jace Forno.

Eigenlijk was Unit Zed een perfect voorbeeld om de sterktes en de zwaktes van de 501-Z Police Droid op te merken. Unit Zed gaf de strijd nooit op tegen Grozbok zodoende dat Hosk Station werd gered. Langs de andere kant kostte zijn te groot zelfvertrouwen ervoor dat hij werd vernietigd op Nar Shaddaa, een wereld waar Zed niets te zeggen had.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki