Wikia

Yodapedia

Unut Poll

10.902pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Unut Poll
UnutPoll.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Arcona

Geslacht:

Man

Lengte:

1,60 meter

Oogkleur:

Groen

Biografie
Geboren:

> 70 BBY

Thuiswereld:

Cona

Functie:

Eigenaar van Spaceport Speeders

Wapen:

Hold-out Blaster

Affiliatie:

Rebel Alliance

Unut Poll was de Arcona eigenaar van Spaceport Speeders in Mos Eisley tijdens de Galactic Civil War.

BiografieEdit

De Arcona die bekendstond als Unut Poll was een oudere Arcona die zeker en vast de val van de Republic had meegemaakt. Poll was echter een vluchteling van Cona waar zijn vrouw en kinderen door het Empire waren gedood na een vermeende betrokkenheid in een opstand op Cona. Poll probeerde eerst zoveel mogelijk onschuldige personen te verbergen maar na een tijd vluchtte hij zelf naar Tatooine waar hij Spaceport Speeders overnam van de originele Unut Poll. Unut leerde zich te vermommen als de originele Poll waardoor hij zijn leven kon voortzetten.

Unut leerde Geordi Hans kennen toen Hans nog een straatjongen was die wat bijverdiende door voertuigen te herstellen. Poll nam de jongen uit Motesta in dienst als mechanieker. Een andere medewerker was Wioslea, de verkoopster.

Poll had een zeer goede reputatie in Mos Eisley, ook al was hij een harde zakenman. Poll bleef gedurende zijn leven weg uit de criminaliteit en kon als Arcona ook van zout afblijven, wat een verslaving was voor veel van zijn soortgenoten.

Omwille van zijn geheim verleden was Poll trouw aan de Rebel Alliance en de belangrijkste agent op Mos Eisley rond 0 BBY.

Achter de SchermenEdit

  • Hoewel Decipher een 'foto' van Poll produceerde, komt de Arcona niet voor in de film. Hem Dazon is de Arcona in Chalmun's Cantina.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki