Wikia

Yodapedia

Uurbahhahvoovv Escape Pod

11.078pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Uurbahhahvoovv Escape Pod
Kashyyyk Escape Pod.jpg
Product
Model:

Uurbahhahvoovv Escape Pod

Klasse:

Escape Pod

Fabrikant:

Uurbahhahvoovv Joiners & Artisans

Specificaties
Afmeting:

2,30 meter (diameter)
3,40 meter (hoogte)

Snelheid:

70.000 km/h

Versnelling:

140 G

Bemanning:

1

Affiliaties
Affiliatie:

Wookiees

Quote: "Goodbye, Tarfful. Goodbye, Chewbacca. Miss you, I will"
-- Yoda

De Uurbahhahvoovv Escape Pod was een Escape Pod van Wookiee makelij waardoor Yoda aan de Battle of Kashyyyk kon ontsnappen.

Bouw & UitzichtEdit

De Uurbahhahvoovv Escape Pod was 3,40 meter hoog en had een doorsnede van 2,30 meter gemaakt door de Uurbahhahvoovv Joiners & Artisans. De pod was vrij eenvoudig gemaakt met een stevige, hittebestendige beplating. Verschillende vinnen waren langs het de Pod geplaatst om een stabielere rit te kunnen beleven. Bovenaan waren de sensors gelegen in de Pod. De Escape Pod bood plaats aan één persoon, normaal gezien een Wookiee. Via drie stuwraketten werd de Pod naar omhoog gestuwd. Deze raketten waren uit andere schepen gehaald.

GeschiedenisEdit

In 19 BBY hadden de Wookiees voor de Battle of Kashyyyk duizenden van deze Escape Pods opgesteld rondom de stad Kachirho voor noodgevallen. Het was Yoda die de allereerste van deze pods gebruikte nadat Order 66 was gegeven. Samen met Tarfful en Chewbacca baande hij zich een weg naar één van zo’n pods. In tegenstelling tot veel Escape Pods ging deze Pod naar de ruimte in plaats van andersom. Yoda moest zich op een speciale manier vastsnoeren aangezien zijn kleine gestalte niet echt geschikt was om in de enorme zetel plaats te nemen.

Yoda zette het standaardnoodsignaal af en vertrouwde enkel op zijn Jedi Emergency Transmitter. Dit signaal werd opgevangen door de Tantive IV waarmee Bail Organa naar overlevende Jedi op zoek was gegaan.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki