Wikia

Val
Val
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Lengte:

1,57 meter

Haarkleur:

Zwart

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Overleden:

10 BBY, Vandor-1

Val was een crimineel die samenwerkte met Tobias Beckett tijdens de heerschappij van het Galactic Empire.

Biografie Edit

Gedurende de heerschappij van het Galactic Empire vormde Val een crew met Tobias Beckett, met wie ze een relatie had, en Rio Durant. Samen met hen nam ze deel aan moeilijke en riskante overvallen. Val stond binnen de criminele onderwereld bekend als een getalenteerd scherpschutter. In 10 BBY infiltreerde Val samen met haar andere crewleden het Stormtrooper Corps op Mimban waar ze de jonge Han Solo ontmoette die hen wilde vergezellen. Val weigerde dit maar toen Beckett, die vermomd was als een Captain binnen het Imperial Army, Solo liet afvoeren wegens desertie kon Han samen met de Wookiee Chewbacca ontsnappen waardoor Beckett bereid was om hem een kans te geven.

Niet veel later ging het team naar Vandor-1 waar ze een van plan waren om coaxium te stelen op een 20-T Railcrawler conveyex transport voor de misdaadbaas Dryden Vos. Tijdens de overval wisten ze de lading te bemachtigen en de Range Troopers die het transport bewaakten onschadelijk te maken. Val had haar intussen opgesteld om een brug op te blazen zodat ze kon vermijden dat de Conveyex de tunnel in kon gaan.

Op het moment dat hun missie zou slagen verschenen echter Enfys Nest en haar Cloud-Riders die ook het coaxium wilde bemachtigen. Tijdens hun confrontatie met Nest liep Rio zware verwondingen op waar hij uiteindelijk aan zou bezwijken. Toen Val besefte dat het transport te dicht kwam en dat er geen tijd meer was om te ontsnappen blies ze de brug op terwijl zij er nog op zat. Val stierf tijdens de explosie.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

Bron Edit