Wikia

Yodapedia

Vandar Tokare

11.075pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Vandar Tokare
Vandar Tokare.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Tridactyl Species

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Wit

Oogkleur:

Groen

Biografie
Overleden:

3.952 BBY

Stijl:

Ataru

Affiliatie:

Jedi Order
Galactic Republic

Loopbaan als Jedi
Rang:

Jedi Master

Padawan(s):

Zayne Carrick - tijdelijk

Quote: "Many of our own pupils are leaving the Jedi order to follow the Sith teachings."
-- Vandar Tokare

Vandar Tokare was tijdens de periode van de Mandalorian Wars en Jedi Civil War een lid van de Jedi High Council en van de Dantooine Enclave Council.

BiografieEdit

Tokare behoorde tot het mysterieuze Tridactyl Species maar sprak vlot Basic in tegenstelling tot andere van zijn soortgenoten. Master Tokare was zeer goed in het lezen van voortekens, al werd hij vaak tegengesproken door Vrook Lamar. Toch zou blijken dat Tokare’s voorspellingen helaas waren. Zo voorspelde hij dat de Jedi Exile uiteindelijk de Light Side zou blijven dienen in Revans strijd tegen de Mandalorians. In een ander visioen zag hij het lot van het universum ten tijde van de Jedi Civil War. Wanneer de Jedi High Council signalen in verband met Mandalore the Ultimate verkeerd interpreteerde, leidde dit uiteindelijk tot de wederopstanding van de Sith en het overlijden van Master Tokare.

Naar aanleiding van het Padawan Massacre on Taris bleef Master Tokare steeds geloven in Zayne Carrick. Uiteindelijk ontdekte ook Master Tokare dat er dingen niet correct verliepen binnen de Jedi Covenant en dat Krynda Draay er meer mee te maken had.

Tokare overleefde een bombardement van Darth Malaks troepen op de Dantooine Enclave Council en vocht in de Battle of Rakata Prime als adviseur van Forn Dodonna waar Malak uiteindelijk werd verslagen. Door alle conflicten is het aantal van de Jedi fors gedaald. De Sith jagen de Jedi als losgelaten wild op. Master Tokare verzamelde met de overlevende Jedi op Katarr. Op deze planeet overleed Master Tokare door een destructieve Force Drain kracht van Darth Nihilus.

Vandar Tokare was geschoold in de Ataru stijl en was gewapend met twee kleine Lightsabers.

Achter de SchermenEdit

  • In KotOR spreekt Tom Kane de stem in van Tokare. Kane zou ook de stem van Yoda doen in de Clone Wars tekenfilms, Clone Wars film en Clone Wars serie.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki