Wikia

Yodapedia

Vanden Willard

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Vanden Willard
Vanden Willard.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Grijs

Biografie
Thuiswereld:

Alderaan

Titel/Rang:

Commander

Functie:

Rebel Alliance Commander, spion

Affiliatie:

Rebel Alliance

Quote: "When we heard about Alderaan, we were afraid that you were... lost along with your father."
-- Vanden Willard

Vanden Willard was een ervaren Commander van de Rebel Alliance. Hij fungeerde onder andere als first officer van Jan Dodonna op Yavin 4 en was goed bevriend met Bail Organa.

BiografieEdit

Vanden Willard werd net als Jan Dodonna en andere oudere leiders van de Rebel Alliance geboren tijdens de Galactic Republic en maakte de Clone Wars actief mee. Als mede-Alderaanian was Willard een vriend van Bail Organa en trad hij regelmatig op als spion voor de Organa’s.

Willard fungeerde bij de Rebel Alliance initieel als Commander van de Sulorine Sector waar hij op de Delta Base actief was op de maan New Kisge. Ongeveer een half jaar voor de Battle of Yavin vervoegde hij Jan Dodonna op Yavin 4 waar hij zijn first officer werd. Vanden Willard was aan het praten met Bail Organa via een geheim HoloNet kanaal toen Alderaan werd vernietigd door de Death Star I. Vandaar dat Willard zijn zorgen uitte toen Princess Leia Organa later toch arriveerde op Yavin 4 in gezelschap van haar nieuwe vrienden.

Nadat hij een plan had bedacht samen met Dodonna om de Death Star I aan te vallen, begon hij meteen met een plan te bedenken dat de evacuatie zou regelen. Zo ver zou het echter niet komen aangezien de Rebel Alliance de overwinning behaalde in de Battle of Yavin.

Na de vernietiging van de Death Star I keerde hij terug naar de Sulorine Sector waar hij de Battle of Shaylin 18 leidde en de leiding van de Delta Base voor zijn rekening nam. Op de Delta Base werkte hij regelmatig samen met Risiev Credal en schreef hij zijn rapporten over mogelijke dreigingen voor de Rebel Alliance.

Willard Leia.jpg

Willard & Princess Leia

Na verloop van tijd richtte Willard zich op het opleiden van Officers, piloten en tactici in de Rebel Alliance. Het Redemption Scenario was een gevreesde simulatie voor piloten die door Willard werd bedacht.

Willard trok zich uiteindelijk terug om een adviserende rol te vervullen aan de zijde van Jan Dodonna en Adar Tallon.

Achter de schermenEdit

  • Willard draagt een insigne met vier rode en één blauwe stip. Dit insigne zou van hem een General moeten maken in plaats van een Commander.
  • Willard werd gespeeld door de ervaren Britse acteur Eddie Byrne.
  • In het spel Rebellion werd Willard omgewisseld met Bob Hudsol.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki