Wikia

Yodapedia

Varn

10.961pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Varn
Varn.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens ?

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Ophideraan

Overleden:

0 ABY

Functie:

2nd in Command van de Serpent Masters

Wapen:

Energy Lance

Vervoer:

Flying Ophideraan Serpent

Affiliatie:

Serpent Masters

Quote: "No one’s better at duelling than Varn."
-- Tyrann

Varn was de 2nd in command van de Serpent Masters die Ophideraan regeerden in het begin van de Galactic Civil War.

BiografieEdit

Varn droeg Stormtrooper armor met een mantel en het was daardoor niet zeker tot welk species hij behoorde. Van alle Serpent Masters was Varn het meest bekwaam in het berijden van de Flying Ophideraan Serpents en in het duelleren op de rug van zo’n beest. Hij droeg een Energy Lance die de kracht had van een Disruptor.

Toen Luke Skywalker op Ophideraan landde, was Varn meteen op zijn hoede. Hij deelde de mening van Tyrann niet om Luke Skywalker te laten leven en hem te laten werken als een slaaf. Varn vond dat Skywalker moest behandeld worden als een gewone slaaf en dus ook sterven indien nodig.

Uiteindelijk vochten Varn en Luke een duel uit op een vliegend reptiel. Luke had ondertussen een signaal door R2-D2 laten nabootsen dat de reptielen deed gehoorzamen. Toen Tyrann zijn medaille verloor die het signaal van de Serpent Masters uitzond, geraakte Varn zijn controle over zijn rijdier kwijt en viel hij in de Great Well.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki