Wikia

Yodapedia

Venka

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Venka
Venka.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Geboren:

+/- 26 BBY

Thuiswereld:

Coruscant

Titel/Rang:

Lieutenant

Functie:

Imperial Navy Officer

Vervoer:

Executor

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "Sir, we have a high priority signal from the Star Destroyer Avenger"
-- Lieutenant Venka

Venka was één van de talloze Imperial Officers die deel uitmaakten van het Death Squadron van Darth Vader in 3 ABY.

BiografieEdit

Venka werd in het laatste decennium van de Galactic Republic geboren op Coruscant als de zoon van een rijke industrieel. Hij genoot een beschermde jeugd en door zijn vele connecties studeerde hij als één van de beste studenten af aan de Imperial Academy.

Ten tijde van de Battle of Yavin was Venka een NCO. Venka was één van de vele Officers die gepromoveerd werd na de vernietiging van Death Star I om het verlies van de talloze Officers op te vangen. Hij werkte vervolgens hard om aan boord van de Executor in het Death Squadron te mogen dienen. Zijn connecties hielpen hem uiteraard om die positie te verkrijgen. Toen Venka 27 jaar was, opereerde hij op de Executor als bridge Officer.

Tijdens de zoektocht naar de Rebellenbasis in 3 ABY kwam de alledaagse werking van de Executor op Venka's schouders terecht na de promotie van Firmus Piett tot Admiral. Toch weigerde Piett om Venka te promoveren. Hij wachtte liever nog even af om te zien hoe competent Venka werkelijk was. Venka nam Piett dit kwalijk omdat hij van mening was dat Piett zelf per ongeluk zijn promotie had verdiend na de dood van Kendal Ozzel. Toc probeerde Venka zijn taken zo goed mogelijk te vervullen. Het was Venka die aan Piett rapporteerde dat de Avenger een belangrijk bericht wilde sturen. Dat bericht bevatte de 'bevestiging' dat de Millennium Falcon was gevat.

Tijdens de ontsnapping van de Heroes of Yavin op Bespin moest Venka een 'boarding party' organiseren en samenstellen om de Millennium Falcon te enteren wanneer het schip was gevangen genomen door de Tractor Beams. De Falcon schoot echter plotseling in Hyperspace en ontsnapte.

Toch werd Venka alsnog door Piett gepromoveerd tot Captain. Misschien omdat Piett zich gelukkig achtte om nog in leven te zijn. Venka kreeg echter het gezelschap van Captain Kallic die officieel de Executor leidde alvorens het schip terug onder gezag van Firmus Piett kwam te staan, net voor de Battle of Endor.

Achter de SchermenEdit

  • Het was niet geweten wat er uiteindelijk met Venka gebeurde en of hij deelnam aan de Battle of Endor.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki