Wikia

Yodapedia

Verdanth

10.943pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Verdanth
Verdanth.jpg
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Grumani Sector
Bon'nyuw-Luq Sector - Imperial

Stelsel:

Verdanth System

Fysisch
Atmosfeer:

Normaal

Zwaartekracht:

Standaard

Klimaat:

Warm

Terrein:

Jungles

Quote: "A messenger drone from the Empire’s High Command has crashed on the planet Verdanth!"
-- Princess Leia

Verdanth was een jungleplaneet in de Outer Rim waar een valstrik van Darth Vader ooit openviel voor Luke Skywalker.

Geografie, Klimaat & LevenEdit

Verdanth lag in de Bon'nyuw-Luq Sector in het Oosten van de Hydian Way. Voor het Galactic Empire lag de planeet nog in de Grumani Sector rond 1.000 BBY. Het was een planeet met regenwouden en vele diersoorten.

GeschiedenisEdit

Verdanth was een planeet waar de Sith Lords vaak voor vochten ten tijde van de Battle of Ruusan. De Conqueror of Verdanth was een titel die vaak wisselde van persoon. De jungles van de planeet verhinderden een deftige kolonisatie, maar het strategisch belang van de planeet op de Senrafix Corridor en vlak bij het kruispunt van drie Sectors was destijds van cruciaal belang.

Rond 3 ABY had Darth Vader een valstrik gepland voor Luke Skywalker. Een Probot van het Empire high command was geland op Verdanth en de Alliance had R2-D2 en C-3PO gestuurd om uit te zoeken wat er gaande was. De Droids ontmoetten er de Viper Probe Droid waardoor ze zich schuil moesten houden. Nadat de Millennium Falcon was geland, besloot Luke Skywalker om de Probot te vangen en om zo informatie te verkrijgen. Op het moment dat Luke de Droid vastnam, maakte Vader contact via de Force om zo de locatie te weten te komen van Skywalker. Han Solo kon net op tijd de Probot vernietigen waardoor Vader de locatie niet te weten kon komen.

Achter de SchermenEdit

  • In tegenstelling tot de andere verhalen in Classic Star Wars is dit als laatste verhaal heel kort.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki