Wikia

Yodapedia

Vianna D'Pow

11.112pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Vianna D'Pow
Vianna DPow.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Zeltron

Geslacht:

Vrouw

Haarkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Zeltros

Functie:

Bounty Hunter
Assassin

Affiliatie:

CIS

Quote: "It’s been fun Jedi ... but I have a delivery to make."
-- Vianna D'Pow

Vianna D'Pow was een albino Zeltron Bounty Hunter en Assassin die tijdens de Clone Wars actief was voor de CIS.

BiografieEdit

Als kind werd Vianna omwille van haar witte huidskleur voortdurend gepest en uitgestoten op Zeltros door de Zeltron. Ze haatte zichzelf en alle sociale groepen en organisaties. Vianna ontwikkelde een persoonlijkheid die haaks stond tegenover de gewoonlijke warme en gezellige persoonlijkheid van de Zeltrons. Om haar eenzaamheid te verdringen, specialiseerde ze zich als een assassin en Bounty Hunter. Vaak waren haar doelwitten zelf Bounty Hunters.

Tijdens de Clone Wars was D'Pow actief aan de zijde van de CIS en had ze verschillende confrontaties met Mace Windu die wist dat D’Pow niet te onderschatten was. Zo slaagde ze erin om een Sullustan Youngling te stelen in de Jedi Temple en hem terug te brengen naar zijn ouders.

Later werd D'Pow naar Kamino gestuurd door Dooku om het genetisch materiaal van Jango Fett te stelen. Om de Zeltron te stoppen, stuurden de Jedi Obi-Wan Kenobi die door Mace Windu op de hoogte werd gebracht van D’Pows capaciteiten. Kenobi was D'Pow op het spoor en door Kamino achtervolgden en duelleerden ze, onder andere op de rug van een Aiwha. Uiteindelijk kon Obi-Wan de staal van Jango teruggrijpen alvorens D'Pow kon vluchten. De Zeltron verklaarde dat de missie voor Dooku was mislukt maar niet voor haar.

Taun We verklaarde daarna aan Obi-Wan dat Vianna een bestelling voor een identieke clone van zichzelf had geplaatst. Kenobi liet de order doorgaan omdat hij van mening was dat niemand eenzaam moest zijn.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki