Wikia

Yodapedia

Vik Idd

10.982pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Vik Idd
Vikk Idd.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Blond

Biografie
Vervoer:

Intergalactic Droid Agency Delivery Shuttle

Affiliatie:

Intergalactic Droid Agency

Relaties
Vader:

Lonn Idd

Quote: "Well, if it makes you feel any better, my sister and I would be happy to be your masters."
-- Vik Idd

Vik Idd was een jonge piloot en de zoon van Lonn Idd die rond 10 BBY C-3PO en R2-D2 ontmoette.

BiografieEdit

Samen met zijn zus Nikki stond Vik in voor het besturen van Intergalactic Droid Agency Delivery Shuttles waarmee Droids werden opgehaald in het universum. Viks vader was immers Lonn Idd, een befaamd ingenieur van Droids die leefde in een ruimtestation. Net als zijn zus had Vik blond haar.

Tijdens één van Viks tochten in 10 BBY werd Lonn gevangengenomen door Tig Fromm die eiste dat de ingenieur een experimentele laser zou installeren op zijn ruimteschip. Tijdens hun laatste vlucht waren Vik en Nikki de nieuwe meesters geworden van C-3PO en R2-D2 die na hun avontuur op Dodz op zoek waren naar nieuwe eigenaars.

Toen Lonns kinderen op het station aankwamen, werd Nikki ook gevangengenomen. Lonn had tot nog toe geweigerd om Tigs plan uit te voeren maar kon nu niet anders doen dan de laser installeren. Vik slaagde erin om met hulp van de Droids zijn zus te bevrijden maar uiteindelijk belandde iedereen weer in de greep van Tig Fromm.

Toen de laser effectief was ingesteld, dreigde Tig Fromm om deze te testen op de Idds en het ruimtestation. Op dat moment kwam C-3PO tussenbeide in het pantser van een Guardian Droid. De Fromms werden gevangen genomen in een Stun Net en overgedragen aan de autoriteiten.

Uiteindelijk zou Viks vader R2-D2 herstellen die tijdelijke schade had opgelopen in zijn vorig avontuur op Dodz. Lonn bracht R2 en 3PO daarna naar een agentschap van het Intergalactic Droid Agency.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki