Wikia

Yodapedia

Void-Spider TX-3 Air Taxi

10.943pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Void-Spider TX-3 Air Taxi
Void Spider.jpg
Product
Model:

Void-Spider TX-3 Air Taxi

Klasse:

Landspeeder

Fabrikant:

Bespin Motors

Prijs:

12.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

7,60 meter

Snelheid:

300 km/h

Bemanning:

1

Passagiers:

1

Vracht:

7 kilogram

De Void-Spider TX-3 Air Taxi was een model Landspeeder dat soms werd herbouwd als atmosferische Shuttle.

Bouw & UitzichtEdit

De Void-Spider TX-3 Air Taxi kreeg van producent Bespin Motors eigenlijk een misleidende naam aangezien het een model Landspeeder was dat op zo’n vijf meter van op de grond vloog. De TX-3 was achteraan uitgerust met de Quadex Corestar Repulsorlift Engine met drie uitlaten en allerlei zonnepanelen langs de buitenkant om het voertuig te laten afkoelen.

De TX-3 was een vreemde speeder met acht poten, een blokvormig uiterlijk en een grote koepel bovenaan. De vreemde koepel gaf het interieur van de Landspeeder een bekrompen indruk maar eigenlijk had de TX-3 meer ruimte voor de benen dan bijvoorbeeld de XP-38 Landspeeder. De bemanning en passagier zaten wel over elkaar in dit voertuig.

Sommige TX-3 Speeders werden opgebouwd tot Shuttles die in de atmosfeer vrachten van stilliggende vrachtschepen losten. THX 1138 was zo’n herbouwde TX-3 Speeder. Deze TX-3 stond in 0 BBY geparkeerd nabij Chalmun's Cantina op Mos Eisley.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki