Wikia

Voorpak
Voorpak.jpg
Biologie
Indeling:

Nonintelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Voeding:

Carnivoor

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Naboo

Voorpak1.jpg

Voorpak

De Voorpak was een klein dier afkomstig van Naboo.

FysiologieEdit

De Voorpak was niet groot, het paste in de hand van een Mens, en had acht steltachtige poten. Het dier had zeer lichte beenderen maar bezat een bolvormig lichaam dat behaard was met een zeer zachte vacht. Ze hadden grote ogen om ’s nachts te kunnen actief zijn.

De Voorpak had bovenaan twee staafjes haar aan de oren. Indien de Voorpak bang was, kwamen deze haren ook recht te staan, samen met de vacht op het lichaam.

CultuurEdit

Voorpaks waren carnivoren en aten insecten, kleine knaagdieren en hagedissen. Ondanks hun schattig uiterlijk waren Voorpaks dapper, trouw en konden ze venijnig uit de hoek komen indien ze in het nauw werden gedreven. Ze hadden immers een bek vol vlijmscherpe tanden.

In het wild leefden Voorpaks in kleine kolonies in het heuvellandschap van Naboo. Daar bouwden ze hun nesten in de rotsopeningen van de heuvels. Voorpaks waren vooral actief bij zonsondergang en zochten dan naar water en prooien.

De Voorpak maakte een zacht, ronkend geluid dat veranderde indien het gealarmeerd werd. Wanneer ze rustten verstopten ze hun poten onder hun vacht om geen warmte te verliezen. Voorpaks werden eenmaal per jaar loops en kregen drie tot vijf puppies.

Sinds vele eeuwen genoot de Voorpak de genegenheid van de Naboo aristocratie en adel. De Naboo hielden Voorpaks als huisdieren en mascottes en droegen hen vaak mee in hun mouwen of zakken. Voorpaks waren zelfs uitstekende handverwarmers tijdens de winter. Een andere gewaardeerde eigenschap was de aangename reuk die de dieren hadden. Vooral vrouwelijke Naboo hielden van Voorpaks. Ook Quermians werden al eens gesignaleerd met een Voorpak. Een Voorpak kostte normaal zo’n 100 Credits maar zeldzame soorten konden zo’n 2.000 Credits kostten.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki