Wikia

Vulptereen
Vulptereen.jpg
Biologie
Uitspraak:

Vŭlp’-tĕ-rēn

Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Reptielen

Lengte:

1,00 meter

Voeding:

Carnivoor

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Vulpter

Affiliatie:

CIS

Vulptereen Viper.gif

Vulptereen wordt gegrepen door een Viper Sensor Intelligence Systems Droid

Vulptereen waren een intelligent, reptielachtig species afkomstig van de planeet Vulpter in de Deep Core.

FysiologieEdit

Vulptereen waren kleine reptielen met een dikke buik en zes slagtanden die uit hun platte snuiten groeiden. Ze hadden twee opstekende oren, geelgroene ogen en een grote antenne die op hun snuit stond. Vulptereens hadden een slecht dieptezicht maar konden wel in het schemer kijken. Om dit euvel op te lossen, kon dit species gebruik maken van echolocatie om een gevoel van oriëntering te krijgen.

Vulptereens hadden twee korte armen met klauwen. Omdat dit species geen centraal brein had, resulteerde het verlies van één van de armen in het verliezen van de capaciteit om taal en spraak te begrijpen en te produceren. Vulptereens waren verder zeer handig en zeer goed bestand tegen ziekten.

CultuurEdit

Vulptereens waren door hun handigheid zeer geschikt als Podracers. Hun sterk vervuilde planeet Vulpter was de locatie van één van de grootste Podracer productiefabrieken. De Vulptereens waren één van de armste species in het universum die de Trade Federation dienden in de mijntunnels die werden gebruikt om afval te stockeren. De Vulptereens die niet voor de Trade Federation werkten, leefden in steden waar er Airspeeders en Repulsorlifts werden geproduceerd.

GeschiedenisEdit

Vulpter was ooit een mooie planeet met een bloeiende natuur maar tijdens de Republic werd het sterk vervuild. Nadat de Vulptereens zelf hun eerste stappen hadden gezet in het industriële tijdperk, kwam de Trade Federation naar Vulpter. Zij hadden totaal geen respect voor de Vulptereens waardoor de steden onbewoonbaar werden, alle dieren uitstierven en de bewoners leden aan talloze ziekten. Deze ziekten werden veroorzaakt door het giftige afval op de planeet dat in het drinkwater was verzeild geraakt. In plaats van hun planeet te verlaten, bleven de Vulptereens echter op Vulpter wonen. De Trade Federation controleerde ook de Vulptereens die volledig afhankelijk van hen waren. Tijdens de Separatist Crisis heerste er ook een conflict op Vulpter tussen Viper Sensor Intelligence Systems en Arakyd Industries.

Het Empire vergat de planeet zelfs volledig en richtte een blokkade op rond Vulpter zodat er grote honger heerste en talloze Vulptereens stierven. Gelukkig gebruikte de Rebel Alliance de planeet als een Safe Haven waardoor de Vulptereens alsnog aan voedsel geraakten.

Een bekende Vulptereen was de Podracer Dud Bolt.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki