Wikia

Vulture's Claw
Vultures Claw
Specificaties
Model:

GS-100 Salvage Ship

Klasse:

Transport

Fabrikant:

Gallofree Yards

Affiliaties
Eigenaar:

Gha Nachkt

Affiliatie:

Gha Nachkt

De Vulture's Claw was het GS-100 Salvage Ship van de Trandoshan schroothandelaar Gha Nachkt.

UitzichtEdit

De Vulture's Claw was al zo oud en zo vaak hersteld geweest dat de oorspronkelijke configuratie en vorm van het schip bijna onmogelijk te achterhalen was. Het schip bevatte vier grote grijparmen waarmee allerlei brokstukken in de ruimte konden verzameld worden door Gha Nachkt. Om allerlei brokstukken te detecteren had de Vulture's Claw zeer geavanceerde scanners, maar ook meer ouderwetse hulpmiddelen, zoals een enorm licht.

De Vulture's Claw had Deflector Shields die op militair niveau waren afgesteld en een zeer dikke beplating. Deze aanpassingen maakte Gha Nachkt niet zozeer om zijn schip te beschemen tegen aanvallen, maar tegen botsingen met debris en brokstukken. Het schip was bewapend met dual Laser Cannons.

Het interieur van het schip bevatte een smeltfabriek waar de brokstukken konden worden verwerkt tot bruikbare metalen. De afgewerkte dozen en minder beschadigde voorwerpen bevonden zich in de vrachtruimte. De cockpit bevond zich helemaal onderaan aan de voorkant van het schip. Achteraan het schip kon een Gallofree Yards Z-A1 Star Tug koppelen.

GeschiedenisEdit

Na de Battle of Bothawui ontdekte Gha Nachkt R2-D2 met de Vulture’s Claw. Van uit de Vulture's Claw stuurde Artoo een signaal toen het schip Skytop Station naderde. Het schip werd vermoedelijk vernietigd toen het landde in Skytop Station en de basis na de dood van Gha Nachkt neerstortte.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki