Wikia

Yodapedia

WA-7 Service Unit

11.134pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
WA-7 Service Unit
WA-7 1.jpg
Product
Model:

WA-7 Service Unit

Klasse:

Klasse 3

Fabrikant:

Go-Corp / Utilitech

Specificaties
Hoogte:

1,70 meter

Functies
Taken:

Opdienen

WA-7.jpg

WA-7

Quote: "You ordered the cream of Fleek Eel, right?"
-- ‘Flo’ uit Dexter’s Diner

Een WA-7 Service Unit, ook wel WA-7 Waitress Droid genaamd, was een Klasse 3 droid die gespecialiseerd was in opdienen en afruimen.

UitzichtEdit

Een WA-7 was 1,70 meter groot en bewoog zich voort via een Unipod wiel dat gestabiliseerd werd door Repulsorlifts aan de bovenkant. Met dit wiel kon de WA-7 zich erg snel voortbewegen. Qua decoratie was de Droid afgewerkt met een metalen beplating op het hoofd, lichaam en het bovenste deel van het onderlichaam wat op een soort metalen rokje leek. De WA-7 had een transmitter die tot de keuken van de zaak reikte en hadden een programmering waardoor ze makkelijk met de klanten praatten. WA-7 units konden reguliere klanten herkennen en hen op een meer familiaire manier behandelen.

TakenEdit

De WA-7 was een goed gebouwde droid maar tijdens de Clone Wars was hun aantal sterk verminderd. Niet alle WA-7 units bleven opdienen en afruimen. Sommige units hadden vreemde jobs aangenomen waaronder koerier. Met hun wiel raasden ze aan 120 km/h door de straten en riepen ze al op voorhand om uit de weg te gaan.

Een groep privé-verzamelaars stelde zelfs een team WA-7’s samen om Nuna-Ball te spelen. Zij wonnen tegen het RIC General Labor Droid team.

GeschiedenisEdit

Go-Corp introduceerde de WA-7 toen de Core Worlds onder invloed waren van de Mondeo Modernist stroming. Deze stroming spreidde zich uit naar kunst, architectuur en kledij. Ze werd gekenmerkt door gestroomlijnde contouren, ellipsvormen en leuke verfraaiingen. De WA-7 was een popicoon geworden van deze stroming met onder andere het wiel als erfenis van deze stroming. Langzamerhand verdween de populariteit van deze stroming en de WA-7 werd minder en minder verkocht en gebruikt. Een WA-7 betekende ofwel dat een restaurant of cantina een retrosfeer wou opwekken ofwel geen betere Servant Droid kon betalen.

Accutronics probeerde de populariteit van de WA-7 weer tot leven te roepen met de TDL-501 maar kort voor de Clone Wars kreeg dit model met hetzelfde probleem af te rekenen als de WA-7.

Dexter Jettster gebruikte in zijn Diner een WA-7 Unit genaamd WA-7.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki