Wikia

Yodapedia

WED Treadwell Septoid Repair Droid

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

WED Treadwell Septoid Repair Droid
WED-15.jpg
Product
Model:

WED Treadwell Septoid Repair Droid

Klasse:

Klasse 5

Fabrikant:

Cybot Galactica

Specificaties
Hoogte:

1,00 meter

Uitrusting:

4-DOF Robotic Arm

Functies
Taken:

Herstellingen

WED-15 Septoid 2.jpg

Septoid 2 te Anchorhead

De WED Treadwell Septoid Repair Droid was een model WED Treadwell Repair Droid dat werd gekenmerkt door zijn talloze armen.

FysiologieEdit

In tegenstelling tot de gewone WED Treadwell Repair Droid bevatte de WED Septoid talloze grijparmen om reparaties mee te doen. De Droid was zo’n meter hoog en werd eveneens door Cybot Galactica gemaakt. De Droid was genaamd naar de Septoid, een dier van op Eriadu met zeven armen. Het silhouet van de WED Septoid deed ook denken aan de Storini Glass Prowler.

Bovenaan had de WED Septoid nog steeds de dubbele Macrobinoculars van de gewone WED, al droegen andere modellen Photoreceptors die in vier richtingen waren geplaatst. Deze telescopische hals was verbonden met het grondstuk dat op rupswielen voortbewoog. Aan de basis van dit stuk werden talloze armen geplaatst, de 4-DOF Robotic Arms. Standaard werd de Treadwell met vier armen geleverd maar meerdere armen konden worden bijgeplaatst én vooral worden aangepast aan de taak die nodig was.

GeschiedenisEdit

De WED Treadwell groeide uit tot één van de meest gebruikt Labor Droids in het universum. Door de talloze armen te kunnen aanpassen aan hetgeen nodig was, kon men sommige modellen terugvinden in meer gespecialiseerde beroepen zoals schilder of snoeier van bomen en planten. De WED Septoid was ten opzichte van de standaard Treadwell sneller onderhevig aan vuil en corrosie maar was wel beter te herstellen.

Sommige WED Septoid Droids werden zelfs gebruikt als WSB-15 Sabotage Droids.

Bekende WED Septoid DroidsEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki