Wikia

WESTAR-34 Blaster Pistol
WESTAR-34s.jpg
Product
Model:

WESTAR-34 Blaster Pistol

Type:

Blaster Pistol

Specificaties
Capaciteit:

20 schoten

Affiliaties
Gebruikers:

Jango Fett

Jango Holster.jpg

Jango's holster

De WESTAR-34 Blaster Pistol was een zilveren Blaster gemaakt van een Dallorian legering.

Bouw & UitzichtEdit

De WESTAR-34 Blaster was een Blaster zonder enige vorm van decoratie en afwerking. Hierdoor konden de Blasters wel eens overgevoelig worden voor hitte en konden ze mogelijk smelten. Daarom waren de wapens beschermd door een laag van een Dallorian legering. De handgreep van deze wapens was hol om daardoor het gewicht te beperken.

GebruikEdit

Deze close-range Blasters werden vaak gebruikt door Bounty Hunters en assassins. De legendarische Bounty Hunter Jango Fett verkoos een paar WESTAR-34 Blasters als zijn favoriete wapens. Fett liet ze speciaal aanpassen met de nadruk op handigheid en precisie. De Blasters waren immers gemaakt voor kortstondige man tegen man confrontaties waarin Jango salvo na salvo kon afvuren op zijn tegenstander. Met deze modellen kon hij aan een razendsnel tempo blijven vuren waardoor de tegenstanders weinig kans kregen om deze schoten te ontwijken. Het nadeel was dat de WESTAR-34 slechts twintig schoten kon afvuren. Daarom droeg Jango steeds Blaster Packs aan zijn riem.

Fett had twee speciale holsters waarin hij de Blasters steeds aan zijn zijde droeg en waardoor hij de wapens steeds snel kon trekken zonder weerstand. In het duel tegen Obi-Wan Kenobi op Kamino gebruikte Jango nog beide Blasters maar op Geonosis slechts één. Vermoedelijk ging één van de Blasters voorgoed verloren op Kamino toen Obi-Wan Jango van het platform trapte. Toch was dit genoeg om Coleman Trebor te doden toen hij Dooku kwam bedreigen. Tegen Mace Windu was Jango Fett met één WESTAR-34 niet opgewassen.

Achter de SchermenEdit

  • Jango’s Blasters verschillen van Boba’s EE-3 Rifle omdat Lucas Jango visualiseerde als de Gunslinger uit het Wilde Westen, wat hij ook even toont op Geonosis.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki