Wikia

Yodapedia

WLO-5 Speeder Tank

10.830pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

WLO-5 Speeder Tank
Pirate Tank.jpg
Product
Model:

WLO-5 Speeder Tank

Klasse:

Repulsor Tank

Fabrikant:

Ubrikkian Ord Pedrovia

Prijs:

115.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

11,47 meter

Snelheid:

110 km/h

Bemanning:

3

Passagiers:

4

Vracht:

150 kilogram

Voorraad:

2 weken

Affiliaties
Affiliatie:

Hondo Ohnaka's Pirates

De WLO-5 Speeder Tank, ook wel bekend als Ubrikkian Tank was een soort Tank die werd gebruikt door Hondo Ohnaka's Pirates op Florrum.

UitzichtEdit

Deze Pirate Tank werkte dankzij Repulsorlifts en werd bestuurd door een viertal bemanningsleden. Eén ervan was zichtbaar en deze persoon bestuurde het Heavy Laser Cannon van de tank. De tank kon ook troepen vervoeren via een stuk dat open was langs de zijkanten. Vooraan bezat de Tank twee decoratieve vinnen. Achteraan had dit voertuig twee grote luchtfilters.

GeschiedenisEdit

De WLO-5 Speeder Tank werd gemaakt door Ubrikkian Ord Pedrovia. Het was een gevaarlijk voertuig dat zwaar bepantserd en gewapend was en vergelijkbaar was met de AAT. Het voornaamste wapen werd gebruikt door een schutter die zichtbaar was maar die kreeg hulp van sensoren in de tank bij het richten en vuren. Bij standaardmodellen zat er ook een hulpschutter in de tank om te helpen met het vuren van het wapen. De WLO-5 Speeder Tank was een favoriet van piraten omdat het makkelijk te herstellen en te verbouwen was. Bovendien was de Tank bijzonder makkelijk te besturen.

Hondo Ohnaka slaagde erin om deze Tanks te pakken te krijgen toen hij ze meenam uit de organisatie van Porla. Hij liet deze extra uitrusten met Antipersonnel Laser Cannons en ze vormden een mooi geheel met de Flarestar-class Fighters.

Toen Jar Jar Binks in 22 BBY op Florrum was gecrasht, slaagde hij erin om enkele Pirate Tanks te vernietigen door zijn klungeligheid. Daarna fungeerde hij zelf als een schutter totdat zijn tank werd opgeblazen. Op Felucia maakte Hondo Ohnaka nog steeds gebruik van de tanks. Hijzelf bestuurde met Muk Muk Monkey een tank tijdens de aanval op de Sillum-gemeenschap die werd beschermd door de Jedi en 4 Bounty Hunters.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki