Wikia

Wadda
Wadda
Uiterlijke kenmerken
Species:

Onbekend

Geslacht:

Man

Lengte:

+/- 2,20 meter

Biografie
Functie:

Slavendrijver

Affiliatie:

Zlarb

Quote: "You’ve got your equipment there, Wadda?"
-- Zlarb

Wadda was één van de slavendrijvers uit de bende van Magg en Zlarb.

BiografieEdit

Wadda was een humanoid met twee hoorns op zijn hoofd, diepe oogkassen en kleine ogen. Hij droeg geen kledij op zijn bovenlichaam, zelfs in barre temperaturen zoals op Lur. Daar ontmoette Zlarb en zijn handlangers een nieuw doelwit om slaven te vervoeren. Wadda koesterde meteen een soort nijd voor Chewbacca toen hij hem voor het eerst zag.

Dit doelwit, Han Solo en Chewbacca, wilden echter van geen slaven weten en bleven niet bij de pakken zitten. Toen de Millennium Falcon werd gekaapt door Zlarb en zijn trawanten, konden Blue Max en Bollux voor verwarring zorgen, zodat Zlarb kon worden uitgeschakeld. In het duel met de andere slavendrijvers vloog Chewbacca op Wadda af in het schuim van de Falcon haar brandblussysteem.

Na dit duel werd Wadda zelf gevangengenomen door de Lurrians.

Achter de SchermenEdit

  • De foto van Wadda komt overeen met de beschrijving in het leesboek, maar daar is Wadda niet de Nashtah eigenaar die hij op de foto wel is.
  • The Complete Star Wars Encyclopedia meldt dat Wadda na het duel werd gevangengenomen, maar dat wordt niet expliciet vermeld. Het boek spreekt van twee menselijke slavendrijvers die overleven en van een andere slavendrijver. Wadda moet dus de ‘andere’ zijn geweest.

BronEdit