Wikia

Yodapedia

Watto's Junkyard

10.905pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Watto's Junkyard
Watto Junkyard.jpg
Locatie
Planeet:

Tatooine

Stad:

Mos Espa

Type:

Schroothandel

Geschiedenis
Eigenaar:

Watto

Quote: "Let me take you out back. You’ll find there what you need."
-- Watto

Watto's Junkyard was een onderdeel van Watto’s Junkshop op Mos Espa te Tatooine.

LiggingEdit

Het junkyard van Watto was toegankelijk langs de achteringang van Watto’s Junkshop. Deze schroothoop bevatte het grootste deel van Watto’s gerief die hij in de loop der jaren had verzameld, gekocht of gevonden. Veel van deze items waren afkomstig van Jawas die bij Watto gokschulden hadden. De veiligheid was in handen van twee aangepaste Agricultural Droids die motion detectors en Blasters hanteerden indien nodig. Het junkyard werd betreden door onder een boog door te wandelen. Anakin Skywalker spendeerde heel wat tijd op de schroothoop waar hij verschillende onderdelen vond voor zijn 620C Podracer.

In 32 BBY had Watto onder andere een soort gondel van een Huulian Starfighter en een onderdeel van een Bendine XR-12 genaamd Satellite Liberator.

Toen Qui-Gon Jinn Watto’s Junkyard bezocht, was hij op zoek naar een T-14 Hyperdrive Generator. Watto had een T-14 in voorraad maar met de Republic Dataries van Qui-Gon kon er niet betaald worden.

Achter de SchermenEdit

  • In het junkyard is de EVA Pod uit ‘2001’ te zien.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki