Wikia

Waywa Fybot
Uiterlijke kenmerken
Species:

Quor'sav

Geslacht:

Man

Lengte:

2,50 meter

Haarkleur:

Geel

Biografie
Thuiswereld:

Uaua

Overleden:

4 BBY

Functie:

Drugsagent

Wapen:

Service Special

Affiliatie:

Galactic Empire

Waywa Fybot was een Quor'sav drugsagent in dienst van het Galactic Empire rond 4 BBY.

BiografieEdit

Waywa Fybot was een Quor'sav met geel pluimage die ervan droomde om een chef te worden, een droom die naar de normen van de Quor'sav kookkunst zeker kon uitkomen. Maar Fybot werd opgeroepen om te dienen in het Galactic Empire. Fybot werd een drugsagent waarvoor hij werd opgeleid en zijn hardheid en sluwheid kon verbeteren. Als een Quor'sav was hij een natuurlijke dromer en vaak erg nerveus.

Als drugsagent raakte Fybot betrokken in het plan van Lob Doluff om de aan Lesai verslaafde miljardair Buhhuah Mutdah te arresteren. Samen met de politieagente Bassi Vobah en smokkelaar Lando Calrissian reisde Fybot naar Oseon 5792 om Mutdah te arresteren eens Lando de lading Lesai had overhandigd tijdens de aanwezigheid van de Flamewind.

Fybot brak echter beide benen tijdens de aanval van de Renatasians op weg naar Oseon 5792. Lando spalkte ze met het Tinklewood dat nog in de Falcon lag. Fybot herstelde echter snel van zijn verwondingen en toen ze landden, was hij al quasi hersteld.

Toen Vobah en Fybot Mutdah gingen arresteren, werd Vobah echter meteen doodgeschoten door de Quor'sav. Fybot was door Mutdah omgekocht in ruil voor financiële middelen om zijn droom als chef waar te maken. Wat Fybot niet wist, was dat de echte Mutdah zelf was gedood door Rokur Gepta die op zijn beurt de Quor'sav neerschoot.

BronEdit

In andere talen