Wikia

Yodapedia

Wee Dunn

11.074pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Wee Dunn
Wee Dunn.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Rodian

Geslacht:

Man

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Geboren:

+/- 22 BBY

Thuiswereld:

Rodia

Relaties
Moeder:

Mahtee Dunn

Quote: "He was my only child ..."
-- Mahtee Dunn

Wee Dunn was een Force Sensitive Rodian peuter en de zoon van Mahtee Dunn.

BiografieEdit

Reeds toen Wee nog een peuter was, toonde de kleine Wee zich al sterk in de Force, een gave die aangeboren was en van zijn geboorte werd opgemerkt door zijn moeder Mahtee Dunn. Jedi Master Bolla Ropal was Mahtee al komen bezoeken om met haar te praten over de toekomst van Wee.

Maar de volgende Jedi die Wee bezocht was Cad Bane vermomd als een Jedi. Dankzij het Kyber Crystal had hij immers namen van Force Sensitive babies te pakken gekregen. Hij vertelde dat Ropal onbeschikbaar was en dat hij Wee Dunn kwam halen. Mahtee twijfelde maar Bane hypnotiseerde haar met een Hypnogazer. Net daarna arriveerde Obi-Wan Kenobi die met een Blaster op hem gericht, werd begroet door Mahtee. De Jedi hadden gevoeld dat Wee Dunn in gevaar was en Obi-Wan kon de hypnose van Bane doorbreken, maar hij kon Bane niet op tijd stoppen.

Daarna zette Bane Wee af op Mustafar met de Xanadu Blood alvorens naar Naboo te reizen. Op Mustafar was Wee samen met Zinn Tao in handen van R0-Z67. Darth Sidious was van plan om de peuters om te toveren tot Force Sensitive Dark Side spionnen. Gelukkig konden Anakin Skywalker en Ahsoka Tano het spoor van de Xanadu Blood traceren naar Mustafar. Hoewel Sidious had opgedragen om de Younglings te verplaatsen naar een andere basis, konden Anakin, Ahsoka en Artoo de twee peuters redden.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki