Wikia

Yodapedia

Weechee Warrick

10.834pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Weechee Warrick
Weechee.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Ewok

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Endor

Wapen:

Speer
Bijl

Affiliatie:

Bright Tree Village
Warrick familie

Relaties
Vader:

Deej Warrick

Moeder:

Shodu Warrick

Weechee Warrick was de oudste zoon van Deej en Shodu Warrick.

BiografieEdit

Weechee was de oudste broer van Widdle, Wicket en Winda Warrick. Weechee was een sterke, avontuurlijke Ewok die als jongeling vaak aan het vechten was met zijn boer Widdle. Naarmate Weechee ouder werd, ging hij zich meer en meer bekommeren om het lot van Wicket. Zo waarschuwde hij zijn jongste broer verschillende malen om één of ander avontuur niet te ondernemen. Wicket probeerde echter zoveel mogelijk op Weechee te lijken om zijn vader en broer trots te maken. Mogelijk was Chirita verliefd op Weechee. Vreemd genoeg was Weechee eigenlijk een naam die meer voor vrouwelijke Ewoks was voorzien.

Toen Deej Warrick vergiftigd werd door de dodelijke Rokna Tree, was ook Weechee op zoek gegaan naar de noodzakelijke ingrediënten om zijn vader te redden. Weechee trok naar het hol van de Froschs, gevaarlijke salamanderachtige wezens, om één van hun eieren te stelen. Dankzij de hulp van Wicket en zijn vrienden slaagde Weechee in deze missie.

Weechee was vaak een leider van Ewok verkenningen waaronder het Light Festival om de Tree of Light te genezen. Tijdens deze missie toonde Weechee zijn wijsheid door Wicket, Kneesaa en Latara tegen Ewok tradities in te laten hun gang gaan met uiteindelijk succes als gevolg.

Weechee behoorde ook tot de karavaan die Jeremitt Towani en Catarine Towani gingen redden in de grot van de Gorax. Tijdens deze missie kreeg Weechee de Red Wings of Courage mee als oudste zoon van Deej.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki