Wikia

Whaladon
Whaladon.jpg
Biologie
Uitspraak:

Hwāl’-ä-dŏn

Indeling:

Sentient

Classificatie:

Zoogdieren

Lengte:

Tot 30,00 meter

Voeding:

Carnivoren

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Dac

Whaladons waren een species van zeer intelligente walvisachtigen op de planeet Dac.

FysiologieEdit

Whaladons waren een species dat in de diepe oceanen van Dac leefden. Ze leefden in de Seascape Mountains en kwamen slechts zo’n driemaal per dag boven water om lucht te happen. Hun borstvinnen waren zo’n tien meter lang. Whaladons hadden baleinen waarmee ze Minnows en plankton filterden uit het water. Whaladons konden wel zo’n 30 meter lang worden.

Whaladons communiceerden met een taal van hoog gefluit en laag gebrom. Mon Calamari konden de taal van de Whaladons begrijpen en interpreteerden verschillende soorten zang als zijnde opera, ballet en klassieke muziek.

LevenEdit

Door velen werden Whaladons gezien als dieren, en er werd op Dac dan ook een streng anti-jacht beleid gevoerd. Tijdens het Galactic Empire werd het verbod echter opgeheven en werden Whaladon Processing Centers geopend waar men Whaldons ving en hun vlees verwerkte. Tijdens de Galactic Civil War werden de Whaladons aangevoerd door Leviathor, een zeldzame witte Whaladon.

Op Hologram Fun World was er een attractie in de Sweetsand Lagoon waar men kon worden opgeslokt door een Hologram Whaladon.

"Whaladon" stond ook synoniem voor iets wat kolossaal was.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki