Wikia

Yodapedia

White Witch

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

White Witch
White Witch.jpg
Specificaties
Model:

C/L-82 Landspeeder

Klasse:

Landspeeder

Fabrikant:

Mobquet

Kleur:

Wit, Rood

Affiliaties
Eigenaar:

Thall Joben
Jord Dusat

Affiliatie:

Jord Dusat en Thall Joben

The White Witch.jpg

White Witch

Quote: "Nothing compares to the Witch"
-- Thall Joben

De White Witch was de aangepaste Landspeeder van Thall Joben en Jord Dusat waarmee ze hoopten om racewedstrijden mee te winnen.

Bouw & UitzichtEdit

De White Witch was een omgebouwde C/L-82 Landspeeder waaraan Thall en Jord al drie jaar werkten. Rond 25 BBY was dit model populair bij jongeren in de Core Worlds omwille van de makkelijk vervangbare onderdelen en de stabiliteit van de componenten. Jord Dusat installeerde een Joyhopper systeem waardoor de Witch gedurende korte tijd hoger kon zweven dan gewone Landspeeders.

In 15 BBY werkten Jord en Thall aan de Witch in hun hangar op Ingo toen ze toevallig R2-D2 en C-3PO tegenkwamen in de Vaj Desert. Dit kwam perfect uit want de Witch kon achteraan plaats bieden aan een Astromech Droid. Hun grootste droom was deelnemen aan de Boonta Speeder Races op Ko Vari.

De White Witch was 3,50 meter lang en had een spitse snuit. Achteraan bevonden zich twee Repulsorlifts. De cockpit was open maar beschermd door een kader. De Witch kon twee personen vervoeren en haalde een snelheid van 380 km/u. Jord en Thall hadden de Witch geschilderd in witte en rode kleuren.

De White Witch speelde een belangrijke rol in de strijd die Thall, Jord en Kea Moll leverden tegen de Fromm Gang. Zo redde Thall Joben er zijn maat Jord mee in de geheime basis van Tig Fromm op Ingo.

Het schip van Kea Moll, Sand Sloth, kon bovenaan de Witch vervoeren als deze werd vastgemaakt door R2-D2.

Nadat de Trigon One was vernietigd, reisde het trio samen met R2-D2 en C-3PO naar Boonta om deel te nemen aan de Boonta Speeder Race. Via BL-17 raakten ze aan een hangar waar ze de Witch konden klaarstomen voor de race. Dit was echter een valstrik opgezet door Boba Fett die door de Fromm Gang was ingehuurd om Thall en zijn vrienden te dwarsbomen. Doordat Jord Dusat een blessure had opgelopen aan de arm, moest Thall Joben de honneurs waarnemen tijdens de race. Wat Thall niet wist was dat Tig Fromm een Thermal Detonator op de Witch had geplaatst.

Thall racete met de White Witch en R2-D2 in de tien ronden van de Boonta Speeder Race met de Silver Speeder van Boba Fett op de hielen. Ondanks de trucjes van Fett bleef Thall eerste in de wedstrijd. Net voor de meet raakte de Thermal Detonator los van de Witch en belandde de bom op de Silver Speeder van Boba Fett die zijn voertuig moest verlaten.

De overwinning van de White Witch leverde Thall Joben, Jord Dusat en Kea Moll uiteindelijk jobs op bij de Zebulon Dak Speeder Corporation. Wat er daarna met de Witch gebeurde, was niet geweten.

Achter de SchermenEdit

  • Kenner was van plan om de White Witch te maken maar dit voertuig raakte niet verder dan een prototype in de productiefase

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki